Gå til innhold

Hvor lang tid bruker barna deres på å sovne om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på halvannet år bruker alltid en time pluss minus. Uansett når jeg legger han bruker han lang tid på å falle til ro... Han skriker ikke hvis jeg er inne hos han. Ligger bare rolig og hviler stort sett men sovner ikke før det har gått en time... Så da ligger jeg der da kveld etter kveld... Legger jeg han seks sovner han sju, legger jeg han sju sovner han åtte, legger jeg han åtte sovner han ni... Rare greier synes jeg...

Eller, er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel snupp bruker alt fra 2 min til 2 timer på å sovne om kvelden...

2,5 år.

vi prøver å lese tegnene og legge henne når hun er passe trøtt.

Skrevet

Kanskje han koser seg med en stille kveldsstund? Min bruker alt mellom fra fem min til en time, men stort sett ca ti min. Vi sitter hos ham til han sovner.

Skrevet

Lille har alltid sovnet raskt. Hender han roper noen ganger, men har bestandig bare blitt lagt og funnet søvnen selv. Han er nå 2,5 år.

Skrevet

Mine barn sovner nå veldig fort. Men eldste var som din sønn før. Uansett når vi la han, så lå han minst en time våken. Etterhvert viste det seg at han har en funksjonsnedsettelse som ofte resulterer i vanskeligheter med å sovne, og han fikk melatonin. Nå sovner han på 10 min. Tror derimot ikke ditt barn har det altså ;) Tro det kan være ganske vanlig at noen barn bruker tid på å sovne.

Skrevet

22 mndr, bruker omtrent 10 sekunder. Øynene ruller bakover med en gang han har fått smokken og bamsekosekluten.

Alltid like kult å se at et øyeblikk spiller han fotball i stuen, neste er han helt komatøs.

Flyr meget høyt og lavt på dagtid, er veldig takknemmelig for at han slukner så fort.

Skrevet

min datter var sånn en stund. men nå har hun hatt to måneder(hun er nå 22 måneder gammel) hvor hun sovner innen det har godt 5 minutter.

Hun legger seg ned, klemmer kosedyret sitt og så sovner hun. Vi legger hun 18.00, senest 1830.

Hun kan fortsatt slite litt med å sove lur på dagen og da kan hun ligge i 1 time og bare stirre ut i rommet, men gråter aldri.

Skrevet

sønnen min er 15 mnd, i går brukte han en time på å sovne i dag rundt 5 minutter så det varierer. trenger han lang tid så får han bruke lang tid, vi voksne sovner jo ikke like fort hver kveld vi heller. Jeg sovner gjerne kjapt om kvelden, men mannen min trenger litt tid.

Men jeg sitter aldri på rommet til guttungern sovner, da må det være noe spesielt på fære i tilfellet. Sitter jeg en kveld vil han jo helst at jeg gjør det hver kveld, det har vi prøvd en gang og brukte 3 uker på å få ham til å godta å legge seg alene igjen etterpå.

Skrevet

1-3 minutter:-)

Hun legger seg mellom kl. 17 og 17.30, og våkner av seg selv rundt 7.

Skrevet

1,5 år

Legger seg kl 19, sover til 08

Sovner innen 5 min

Sover en hvil på dagen på 2 timer.

Skrevet

Til 19:41 : Er det ikke bedre å legge henne til fast tid hver kveld?

Skrevet

mini på 10 mnd sovner på 2 minutter hver eneste kveld.skal sies at han er desperat kveldstrøtt,legger seg kl.18...

Skrevet

Gutten min er 17mnd gammel,og legger seg til samme tid hver kveld... Det har han vel egentlig alltid gjort. Bruker ca. 5-10min på å sovne. Han har alltid vært lett-sovelig om kvelden ;) Heldigvis!

Skrevet

Min er 1 år og jeg aner ikke hvor lang tid han bruker på å sovne, for jeg legger han bare i senga og går ut med en gang. Hører ikke noe mer fra han, så tror han sovner ganske fort.

Hvordan er dagsovingen til gutten din? Jeg ville prøvd å kutte ned på dagsoving sånn at han blir mer trøtt når kvelden kommer.

Skrevet

Tror ikke det tar så lang tid. Har hatt samme leggerutinen i et par år nå. Etter kveldsstell følger vi snuppa inn i senga, sier natta, slår av lyset og går ut. No problem! Da hun var mindre gråt hun når hun var misfornøyd etter at hun var lagt. Nå sovner hun ganske kjapt og har ikke hørt et pip det siste året. Hun er forresten 3 år.

Skrevet

Gutten min bruker bare noen få minutter fra vi legger han og til han sovner. Enkelte ganger ligger han og prater og "synger" litt for seg selv en kort stund, andre ganger er det stille med en gang. Veldig taknemlig for det. Han har en tendens til å våkne om nettene/tidlig om morgenen og ville ligge mellom oss og driver gjerne og knokler en stund før han sovner igjen da...

Skrevet

Han er forresten 18 måneder. Hilsen 21.00.

Skrevet

Aner ikke.

Eldstemann sitter og leser litt før lyset blir slokket, mens de to minste ligger stille og koser seg før de sovner stille og rolig.

Og slik har det alltid vært :o)

Titter jeg inn til dem er det noen ganger de sover, mens andre ganger er det et hode som spretter opp med et smil fra øre til øre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...