Gå til innhold

celleforandringer i livmora!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble en smule skeptisk her, har hatt dette i minst 12 år - etter første ungen, visste ikke at dette var forstadiet til kreft?

Flere enn meg der ute?

Er å tar prøver annen hvert år da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Celleforandring på livmorhalsen du mener? Har du dette så bør du sjekkes årlig, minst.

Jo, celleforandring KAN være forstadie til kreft. Det spør hvilken grad du får konstantert. Grad 3 fører i de aller fleste tilfeller til det som heter konisering av livmorhalsen. En liten operasjon som fjerner de endrede cellene. Jeg kjenner ei som har fått barn etter en slik operasjon, og har det helt OK :)

Jeg tar celleprøve annet hvert år, også. Selv om det aldri har blitt påvist endringer.... Det er normalt/anbefalt å gjøre dette etter at en blir seksuelt aktiv.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om dette for en stund siden, og har blitt fulgt opp av legen min hele veien. Noen ganger har jeg fått beskjed om at jeg må komme tilbake for ny prøve etter 6 mnd, og andre ganger etter 12 mnd. Alt etter hva den forrige prøven viste.

Så oppfordrer alle til å sjekke seg jevnlig, da dette er noe man ofte kan gjøre noe med hvis man oppdager det tidlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...