Gå til innhold

Hurghada med 3 åring og 3 mnd gammel baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt tur dit til april neste år. Er det noen som har vært der og vil komme med tilbakemeldinger? :)

Skal bo på et flott, barnevennlig hotell. Men er det ellers barnevennlig der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

overhode ikke!

Egypt er et av verdens skitneste land. Ikke la den minste krabbe på annet enn det teppet dere har tatt med.

Ha antibac over alt så dere kan vaske dere (nb husk særlig ifht når dere har tatt i penger - de er ekstremt skitne)

Reglen ifht mat er stek det, kok det, skrell det, eller glem det. Salat er derfor uaktuelt.

Eneste grunn til å reise til egypt etter min mening, er for å dykke.

Dere må regne med at begge ungene blir "overfalt" av fremmede som skal ta på, tulle med osv. når dere er på gata og i butikker. Er du blond, er det ganske sikkert at du ikke får gå i fred, selv ikke når mannen din er med.

God tur!

Skrevet

Vi avbestilte en tur til Sharm El Sheik da vesla var 7 mnd, fordi en vi ble kjent med som er derfra, advarte på det sterkeste å dra med små barn til Egypt, da det er et skittent land med dårlige sykehus. :(

Skrevet

jeg har vert i hurghada med ei jente på 1,5 år og var gravid ca 5 uker på vei. Det gikk helt fint. og vi var på bare 3 stjerners hotell. MEN ikke noe jeg hadde gjort igjen. Følte meg som et stykke kjøtt selv da vi gikk utfor hotellet, og det var veldig mye søppel overalt, Det så ut som en stor byggeplass. (jeg kom hjem for rett over 2 uker siden og turen var bestilt før jeg visste jeg var gravid osv) ellers så var jo hotellet greit og rent. I tillegg er det veeeldig mange skikkeliiig masete selgere...det ble et ork. Men det var godt og varmt osv, og vi spiste maten på hotellet, men ble veeldig lei av maten..

Ville ikke anbefalt det, men det går nok greit. Jeg var også på sykehuset i og med blødning, og dette sykehuset var fint og rent og veldig ordentlig. nåler osv var kun til enmannsbruk, men dette var sykehuset forsikringen vår henviste oss til, og de lovet at det var skikkelig. Så om noe skulle skje så kontakt forsikringen og hør hvilket sykehus dere skal til:)

Skrevet

Uff det hadde jeg ikke gjort. Har vært der uten barn. Ble syke.

Skittent og ekkelt der. Vi bodde på bra hotell men nei det var ikke bra. Kjenner ingen som ikke har blitt syke der nede. Utrolig vanskelig å kommunisere på engelsk med dem.

Hadde ikke reist dit med barn.

Skrevet

Det hadde jeg heller ikke gjort. Har vært der selv, og jeg som stort sett aldri blir dårlig, ble kjempe dårlig i magen.

Vet at de ikke anbefaler små barn å dra til Egypt, selv om du bor på et flott hotell. Det er et ganske skittent land, og det er vanskelig å passe på disse små der. I tillegg burde babyen din ha fått ihvertfall en vaksine til før dere drar utenfor Nord-Europa.

Så ville valgt noe mer barnevennlig!

Skrevet

Ser du har få mange negative tilbakemeldinger. Vi har vært i Egypt 3 ganger, hvor av 2 med barn. Var i Sharm El Sheik da datteren vår var 6 mnd og i Hurgada da hun var 2,5 år og minstemann 6 mnd. Ingen ble syke og vi hadde det veldig fint. Var ikke spesielt glad i Hurgada som sted da hotellet lå litt for seg selv og man måtte ta taxi hvis man skulle noe sted. Taxi i Egypt er ikke spesielt artig med små barn.

Ellers var egentlig det største problemet all oppmerksomheten hun på 2,5 år fikk. Alle skulle tulle med henne og det likte hun ikke. Og når hun var avvisende prøvde de bare enda hardere for å "vinne henne over". Litt slitsomt.

Tror dere får en fin tur jeg, men regn med at dere kommer til å være mest på hotellet.

Skrevet

jalla-sted med ekle glanete mannfolk. drar aldri tilbake!

dere er herved advart. det er hundrevis av steder å dra til, ikke finn på og dra dit!

Skrevet

Ja jeg glemte jo å si det.. dattera mi på 1,5 år fikk også veeldig mye oppmerksomhet. folk tok bilder v henne og kjøpte sjokolade til henne osv. å alle lagte sånn pss pss pss..(kattelyder til henne).. hun er veldig lys og lys i håret så var nok derfor, og di spurte om å ta bilde, men eneste plassen jeg har opplevd at de var sååå opptatt av henne..var jo livredd noen skulle ta henne..så holdt et godt øye med henne heeele tiden ja..å en ting til..taxiene..åå harregud..de rygger etter deg og di tuter i ETT kjør..det merker man fort..alle tuter men spesielt taxiene. Ellers så er det mye kjekt av suvenirer å kjøpe:) papyrus og statuer osv:)

Skrevet

Ikke meningen å være ekkel, men du vet hva den pss pss lyden betyr? Har nemlig bodd i sydligere strøk, og menn i alle aldre lager den lyden når de synes en dame er fin og vil ha seg med henne. Så det er SKIKKELIG upassende å lage den lyden til en på 1,5 år. Jeg hadde skjelt dem ut med en gang!!!!

Skrevet

Snakket faktisk sånn helt tilfeldig om det i dag under middagen, og mannen min som har vært der sier at dit skal vi hvertfall aldri. Han opplevde at døren ble låst bak han i butikker og at han skulle tvinges til å kjøpe noe for å få komme ut igjen. Man blir dratt i armene inn på steder, og kvinner blir virkelig ille behandlet. Høres ikke ut som et sted man tar med barn.

Skrevet

Vi har akkurat vært i Hurghada, og gutten våres har hatt diarè i 2,5 uke nå.... Hotellet var OK, men ellers ikke noe koselig sted. Har hørt at Sharm el sheikh skal være et finere sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...