Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 begrepet "mor er alene om omsorgen for barnet "??
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Å "besøke" far annenhver helg og kanskje en ettermiddag i uken er ikke annet enn det... Besøk. Da har mor omsorgen alene. Selv om jeg har hatt lite avlastning gjennom far(toppen 5 helger i året), så har jo ungen hatt helger hos besteforeldre, eller overnattet av og til hos venner osv. Det vil da ikke si at de har del i omsorgen for barnet. Det er jeg som mor som har alt ansvaret, og er pliktet til å utøve god omsorg for mitt barn. Deri ligger det også at om andre har barnet hos seg, så har jeg som mor ansvaret for at det skjer på en forsvarlig måte. Blir andre meldt til barnevernet pga mangler i omsorgen for mitt barn, så er det meg barnevernet kommer til med spørsmålet "visste du at dette foregikk, og om så - hvorfor sendte du barnet dit?". Dette gjelder også far med samvær......
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 ..at faren får barnet på besøk annenhver helg slik at han kan vise at han er en god pappa til venner og familie, og at moren er alene om omsorgen for barnet.
enerfaringrikere Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Hei. I NAV sammenheng er "mor alene om omsorgen for barnet" hvis hun har barnet mer enn 50 %. Er det i forhold til stønader du tenker på? Jeg har 60/40 og er aleneforsørger. Får ekstra barnetrygd og tilskudd til barnestilsyn:-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Jeg tolker det som om mor er helt alene om barnet og at far ikke har omsorg, samvær eller er tilstede
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Ja, tenkte egentlig på det Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå