Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Jeg går på lav dose med beroligende og har gjort det i ett år, med svært god effekt. Ikke misbruk i bildet. Nå virker ikke medisinen som før og jeg lurer på om det er mest aktuelt å ta større dose eller om det er best å bytte medisin (virkestoff), som jeg kanskje vil reagere bedre på? Jeg vet alt om tilvenningsfare og er veldig bevvist i forhold til det. Er jio nettopp derofr je gikke vil oppjustere dose. Vil legge til at jeg bruker kognitiv terapi i tillegg, men det er ikke "nok"; dessverre. Noen leger eller andre med innspill?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Dette spml. egner seg best til din lege, som har oversikt over ditt sykdomsbilde. Det er jo relevant opplysning hvilket virkestoff som bruke. Men generelt vil jo f.eks. diazepamer ofte ikke ha ønsket effekt hvis det brukes fast over en lengre periode - selv om dosen er lav. Da er det neppe gunstig å oppjustere dosen selv om det vil ha en effekt, nettopp med tanke på tilvenningsfaren. Det finnes jo medikamenter som ikke er b-preparater som kan ha ønsket effekt, men dette er noe legen din må vurdere.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 bruker oxazepam, "snillere" enn diazepam. Hvilke b-preparater er angstdempende. Kan ikke bruke anti-depressiva dessverre. Helle rikke allergimedisiner. Har prøvd begge deler uten god effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå