Gå til innhold

Guttungen sparker alltid dyna av seg på natta..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier kle han i ull på natta uansett, men han sparker dyna av seg og jeg er oppe flere ganger i løpet av natta for å bre over han for han kjennes kald ut. Avogtil tar jeg han også oppi til meg for han er som en liten istapp!! Hva kan jeg gjøre med det, må jeg kjøpe en pose da, hjelper det?

Han er 10 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pose er topp. Får kjøpt dem på HM, dette er altså uten seler.

Skrevet

votteklyper fester du i dyna og i sprinkelbeskytteren. Fungerer utmerket!

Skrevet

kjøp pose til han og så kan du få tak i dyneklyper som holder dyna på plass!

Skrevet

førstehjelpsfolk/ambulansefolk er visstnok ikke glad i disse posene. Hvis babyen skulle få feber i løpet av natten har babyen ingen mulighet for å få vekk det den har over seg pga. pose. Ikke alltid foreldre våkner fordi barnet koker.

Jeg var bare på et førstehjelpskurs i fjor høst hvor en ambulansesjåfør fortalte historier om overopphetede babyer som hadde blitt for varme om natten uten mulighet for å sparke av seg en dyne.

Han fortalte forresten om en febersyk baby som var lagt i en vinter-nattpose, med dundyne over seg. Ungen fikk feberkramper og var nær "kokepunktet".

Jeg personlig tror bruk av sjønn er tingen....

Skrevet

Det er ikke meningen at disse posene skal brukes under dynen. Med vår pose (Grobag) er det tydelig beskrevet hvor mye tøy barnet skal ha på seg avhengig av temperaturen. Som regel holder det med en langermet body, unntatt om vinteren, der bruker vi ullpysj i posen.

De fleste andre land fraråder faktisk bruk av dyne for babyer/småbarn under 2-3 år, blant annet Frankrike, Canada og UK. Jeg tror de overdriver grovt, men vil bare påpeke at definisjonen av hva som er farlig varierer tydeligvis rundt omkring.

Viktigst er å unngå overoppheting! Hvis det betyr sovepose med lettpysj, elle ullpysj uten teppe er det vel egentlig ikke så nøye?

Hilsen fra en meget fornøyd sovepose bruke som kjenner flere veldig fornøyde dyne brukere og flere som bare bruke ullpysj og sokker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...