Gå til innhold

Hvor stor rolle spiller fravær i 1 klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt som startet i 1 klasse i høst. Nå har vi også en veldig syk oldemor som vi er alene om å ta vare på, inntil hun får sykehjemsplass(og det kan jo ta sin tid..).. Problemet er at hun bor et stykke fra byen, en tur vi ikke kan ta frem og tilbake på samme dag. På grunn av dette, har vi måttet hatt gutten vår borte fra skolen nå og da, men den siste mnd 1 gang i uka(fredager), siden ærend vi må gjøre for henne ikke alltid kan legges til helgene,da min mann jobber annenhver lørdag og søndag.

Nå jobber vi hardt med å få henne til byen, slik at dette kan unngås. Vi har ingen til å passe gutten heller, mens vi drar avgårde så dette er en vanskelig situasjon for oss. Han henger ikke igjen med skolearbeid og gjør det bra i alle fag.

Hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det er feil og at skolen bør, og skal, prioriteres foran det meste

Skrevet

Isolert sett spiller selvsagt skolefravær en stor rolle. En ting er hvordan han gjør det rent faglig, noe helt annet er den sosialpedagogiske siden av det å gå på skolen. Om han er borte 20% av tiden er det i meste laget, absolutt.

Skjønner på den andre siden den vanskelige situasjonen dere er i. Bruk deres familiesituasjon for alt det er verdt mht til søknader etc.

Det spiller uansett ingen rolle hva vi måtte mene, dere må ta dette opp med skolens rektor. Det er han som bestemmer til syvende og sist.

Skrevet

Takk for svar. Personlig synes jeg ikke skolen er viktigere enn vår døende oldemor, sålenge skolearbeidet blir gjort da men..

Skrevet

skal ongen svi for dette da? gå gliåå av masse, føle seg tilidesatt. finn en ordning, noen han er med hjem etter skolen og hent han, dra til oldemor etter skolen på fredag,

Skrevet

Jeg vil ikke si han lider pga dette da. Være med hjem, nei vi har ingen. Hadde vi hatt muligheter så hadde vi tatt dem, det er ikke det dette dreier seg om. Vi kan ikke dra etter skolen på fredag, siden min mann jobber i helgene. Men takk for svar.

Skrevet

Kan dere ikke dele dere da?

Dvs en reiser på torsdag, den andre fredag?

Skrevet

Vil si at generelt sett så bør barna lære at å møte på skolen hver dag er veldig viktig, MEN mener at det finnes diverse livssituasjoner der andre ting spiller inn... Synes dere hører til der !!

Har du snakket med lærer/rektor om dette ?? Det ville jeg gjort hadde jeg vært deg..

Lykke til !! Håper oldemor får plass snart :))

Skrevet

Skolen er barnets jobb. Du kan jo ikke bare stikke fra jobben en dag du heller, uten å ha søkt om permisjon først. Dette tilfellet er alvorlig da, men jeg syns det er så mange foreldre som ser på skolen på lik linje som barnehagen.

Skrevet

Hadde jeg hatt førerkort så.... :( Men jeg skal ta det til etterretning. Vi skal sørge for å få henne til byen så snart som mulig, kanskje hun kan bo hos oss en periode. Eldreomsorgen her til lands er elendig! : ( :(

Skrevet

Får ikke oldemoren din hjemmesykepleie??

Det har hun krav på når hun ikke får sykehjemsplass...

Hvordan syk er hun??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...