Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Fikk en vugge fra svigermor som skal gå i arv visstnok. En vugge hun kjøpte til mannen min når han ble født, som hun har malt i en rar beige farge og fått rosemalt med rosa, grønne, blå, brune, røde blomster og med rosemalt navnet hans på. Jeg synes denne er forferdelig stygg. Har 3 svigerinner, de har blitt tilbudt å få denne vugga når de har fått barn, så den var nok ikke direkte tiltenkt min mann. Men de synes denne ikke var noe fin og har dermed sagt nei takk og kjøpt seg vugger selv. Jeg ønsker en hvit vugge. Helt plain.. Men kan jo ikke male over denne vugga, mannen min synes heller ikke den er noe fin og vil at vi bare skal oppbevare den på loftet, så kanskje noen av barna våres vil ha den når de får barn.. Og da foreslår jeg at jeg kan kjøpe ei ny vugge.. Men det er han helt imot, ikke noe vits å bruke penger på noe vi allerede har. Vi kan jo bare male den vi har fra før.. Hehe.. Så han mener at jeg kan male den.. Og jeg mener det.. Men svigermor er jo kry som bare det over denne vugga.. Føler at det blir så feil å spørre henne om å få male den hvit.. æsj altså.. Hva skal jeg gjøre..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Ingenting, er det som slår meg. Mannen din vil ikke kjøpe ny, men han vil male vuggen. Og det er en ok løsning for deg. La ham ta kampen...?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Kjøpe ny og ha vugga til mannen din stående hos svigermor, er veldig hendig å ha et sovested til babyen når dere skal på besøk.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Er det som er problemet, han synes det er jeg som skal snakke med henne, fordi det er jeg som ønsker en hvit vugge.. Og han har ikke baller nok til å spørre henne.. Hilsen HI..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Bruke vugga. Babyen driter vel langt i om den er hvit eller rosemalt. Legg et stort teppe i bunn og la det henge ned over sidene.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Mannen din sin idé, la ham male vogga... )
Sweet Amber Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Hehe, fra start skulle du svart nei slik som svigerinnene:) Jeg ville ikke malt over denne. Jeg ville rett og slett satt den på loftet, latt som jeg ikke visste at den eksisterte og kjøpt en ny en. Mannen din mener tydeligvis at den kan males over, men han må da skjønne at mora hans hadde blitt såra om hun hadde spurt etter den om noen år - til neste barnebarn eller noe - og fått den tilbake i en annen farge. Det koster ikke mye for en vugge. Vi har en til en tusenlapp fra barnas hus. Madrassen kommer i tillegg, men det ville den vel til vugga fra svigermora di også. Synes du skal stå på ditt jeg. Tviler på at mannen din nekter å bruke en tusenlapp om du insisterer.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Hvis det er 3 stk. som har sagt nei takk bør hun kanskje ta hintet? Jeg har et så åpent forhold til både mor og svigermor at jeg tror jeg veit om jeg kunne spurt om jeg kunne male den! Om mannen synes dere kan male den, kan kanskje han spørre? Ellers kommer jeg denne gangen til å ha vugga på soverromet, og der synes det jo ikke så veldig mye...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Vi har fått den til odel å eie.. HI
Cat.68 Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 Jeg hadde gjort som ei over her foreslo, brukt vugga og lagt et fint tøystykke i bunn og latt det henge over sidene. Når denne vugga har gått i generasjoner lenge nok vil den kanskje til slutt bli verdifull pga at ingen tuklet med dens opprinnelse og malt den om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå