Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Syns så mange kvinner har en tendens til å reagere veldig negativt på det man ofte vil karakterisere som "feminine" eller "svake" trekk ved en mann. F.eks. det å gråte av glede (mener da i forbindelse f.eks. barnefødsel eller andre store hendelser)... å frivillig ønske å være med (eller rett og slett selv foreslå?) handletur på f.eks. IKEA... å bli hjemme med kjæresten fremfor å gå på guttetur på byen gang på gang... osv.. Hvorfor så negative reaksjoner på at noen gjør slike ting? For deretter, i neste øyeblikk, å reagere med sinne over at deres egen mann ikke er følsom nok, deltagende nok, interessert i å prioritere en fremfor kompisene osv... Har det kun med misunnelse å gjøre? Vi vil innerst inne ha en snill mann som SELV ønsker å gjøre ca det samme som vi ønsker at han skal gjøre, - men samtidig står behovet for en macho manne-mann fryktelig sterkt?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Vel, jeg føler meg ikke truffet, da jeg synes dette er supre kvaliteter hos en mann, men de som reagerer negativt på dette er kanskje litt unge? Stemmer frp? Nei, vet ikke.... :-)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Hehe, vil ha både i pose og sekk vet du:) Jeg kan jo bare svare for meg selv og da må jeg innrømme at mannemannen har størst sexappeal, mens mannen med følelser og barnetekke er enklest å dele hverdagen med.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Jeg synes det er fint med følsomme og snille menn jeg. Min mann er ganske machomann, og jeg har kun sett han gråte et par få ganger ved svært allvorlige situasjoner. Han hater å handle, og bryr seg ikke en døyt om hva slags sofa vi har. Det er kun sport i hodet hans, men....han er en jævel på å rydde og vaske og lage mat. Og når det kommer til barna så trøster han mer enn meg. Synes det går an å være begge deler jeg;-) Men jeg synes der emot at klagete menn, og pysete er veldig usjarmerende:-)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Hva da med en mann som min; Han er utrooolig handyman, har en fysisk jobb og SER også skikkelig mannemann ut! Sssssexyyyy!!!! Samtidig er han svært følsom, omgjengelig og pratsom, empatisk og glad i å prioritere familie. Gullfuglen!!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Jeg stemmer frp\høyre, men liker godt slike menn, 14:33 ;oP
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Jeg vil ikke ha machomann! Jeg vil ha den intelligente akademikeren! Det er sexy!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Vi er et ungt par på 21 og 23 år, stemmer SV og AP så den beskrivelsen til den ene anonyme passer ikke oss ihvertfall. HI, du beskrev fryktelig godt hvordan mannen min er. i innlegget ditt. Vi går gjerne å kikker i IKEA-butikkene osv. Syns det er like kjekkt begge to. Vi kan snakke om følelser, og gråte. Ser ikke noe negativt i det. Macho manne-mann er ikke noe for meg - man må da like å gjøre noe av de samme tingene for at det skal fungere i lengden. Et forhold der begge (eller den ene parten) ikke kan gråte og vise følelser syns jeg virker veldig umenneskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå