Gå til innhold

Hvor mye legger dere i julegaver til egne barn og stebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er litt vanskelig nå som unga blir større jeg.. Har en sønn og en stesønn på lik alder. (4år)

Gutta ønsker seg Ben10 klokke, denne koster 350kr. Og så tenkte jeg på noe spill/felles leke til dem. Rundt 200kr ca. Og en liten ting til hver som er fra "nissen".

Blir da ca 500kr på hver i julegaver. Er det ok? Har venninner som himler med øya over at jeg velger å kjøpe for ca likt til gutta, for begge er ikke mine.. Men blir jo feil og gjøre forskjell.. Minsten er bare noen mnd, så blir jo noe annet der da...

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke de skal gjøres forskjell på selv om de ikke er biologiske søsken. Det måtte være utrolig sårt for dem. Synes dere gjør det riktig når dere gir likt.

Skrevet

Jeg og gubben spleiser når vi kjøper til vårt barn, gubben kjøper til sine egne. Pris er litt forskjellig fra år til år.

Skrevet

Mine barn er 11 mnd og snart 3 år ( i januar). Han er ekstremt opptatt av gravemaskiner, så tenker at det blir noe sånt i tillegg til bøker.

Minstemann er jo bare 1 år ved jul så tenker at han skal få seg en litt eksklusiv gåbil;). Jeg har ingen stebarn.

Er litt usikker på hvor mye vi skal bruke på barna, men vi kjøper det vi tenker at ungene kommer til og like. Siden de er så pass små så er det heller ikke noe vits i og bruke mange tusen kr.

Skrevet

Selvfølgeli skal man gi likt, ofte feirer man jo jul sammen, og hva familiene på hver side får man ikke gjort så mye med, men fra mamma/stemor og pappa/stefar bør det jo være samme sum ca, selvom de ikke får samme ting.. Mine får for ca 1000,- hver (gutt og jente) min mann har ingen barn, men vi venter nr.1 til våren, men det blir det samme..

Skrevet

Syns foresten at du ikke skal gjøre forskjell på barne. Flott at du gir like mye i julegave selv om de ikke er "dine". Hadde nok gjort det samme om jeg hadde hatt stebarn;)

Skrevet

Hehe... morsomt hvor forskjellig man tenker!! Om man velger å gi mindre til stebarn eller ei, må vel nesten bli opp til hver enkelt. De får jo gjerne gaver både fra mor(+stefar) og far(+stemor), så de får nok uansett mer enn nok gaver... ;)

Her i huset kjøper vi gave sammen til minstetutta, men hver vår gave til min sønn. Og samboeren min kjøper faktisk en langt dyrere gave ALENE til stesønnen sin enn vi tilsammen kjøper til dattera vår. Enkelt og greit fordi han har funnet noe han har lyst til å gi. Og fordi dattera vår bare er en lten baby som mest trolig allerede har lagt seg til å sove før vi starter pakkeåpninga på julekvelden... ;)

Syns i utgangspunktet ikke noe om å forskjellsbehandle mht pris, men ser samtidig at dersom man feirer jul sammen, så blir det forskjell uansett hvordan man vrir og vrenger på det; ulike besteforeldre kan også gi svært ulik sum i gave. Og stebarnet vil, som tidligere nevnt, også trolig få gave fra to sett foreldre/steforeldre..

De' årnær sæ nåkk!! :)

Skrevet

De må jo få likt! Noe annet ville vært fælt.

Til min lille på 1,5 år blir det vel ca 600 kroner i gaver i år. Vi har bare han da. Tenker ikke så mye på prisen når jeg kjøper til ungen min eller andre (sålenge det ikke går over makssummen jeg har sett meg ut), men heller på hva det blir.

Skrevet

Jesus, så prektig du er da HI. Likt til din sønn og stesønn? Seriøst? Jeg har to stebarn og en tulle som er min. Til henne kjøper jeg for oppunder tusenlappen, til stebarna ca 150 kr.

Skrevet

Det er ikke alle som feirer jul sammen se. Men ofte, ja. Jeg tar med vårt barn til min familie, og han tar med sine unger til sin familie.

Skrevet

ja det sier litt om deg..

gjerrigfis!

Skrevet

Her får barn og stebarn for ca det samme.

Skrevet

mest fornuftig å gjøre det på den måten..

Skrevet

Vi kjøper selvfølgelig ikke noe mindre til eldstegutten fordi at han ikke er vår felles, det pleier der emot å bli at han får dyrest fordi at han er eldst. Men vi teller ikke kroner, uten kjøper ting vi vet de trenger og ønsker seg.

Så du gjør helt riktig når de er jevngamle.

Som noen skriver at de aldrig ville brukt det samme på stebarn som sine egen - Er dere helt idioter? Hvorfor skal man gjøre forskjell på barna?

Skrevet

Vi har kun to egne barn og de får for +- 500 kr hver.

Skrevet

vi spleiser, følger ikke så nøye med om hvem som betaler mest og ikke. kan ikke lage dilemma om alt heller da

Skrevet

Jeg kan svare på vegne av min eks mann og mine barns stemor: De gir INGENTING til mine tre barn...

Ikke har de samvær, ikke betaler de bidrag, og barna får ikke julegaver eller bursdagsgaver...

Så de bruker alle pengene på hennes barn og de to de har felles.

Det sier vel ALT.....!

Skrevet

Vi gir bonusene :-) halvparten av det våre sammen får. Vi regner med at de får pakker fra moren oxo.

Bonus får 1000,- og vår 2000,- Mye av det på sparekonto da, hun er så liten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...