Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 ......og ikke særlig sunt heller! Jeg har skikkelig dårlig samvittighet for lillemor i magen, jeg spiser MYE sukker, hvitt mel, fett, bare søppelmat! Men det kjennes faktisk ut som om jeg er avhengig, kjenner sug etter raske karbohydrater og fett hele tiden, og vekta raser på med rekordfart. Jeg er i uke 20, men allerede lagt på 10 kilo. Er det flere som har det sånn? Hva skal jeg gjøre? Klarer ikke ta meg selv i nakken, jeg tenker på mat og godteri hele tiden, aaargh! Det hjelper jo ikke at jeg er sykemeldt pga bekkenløsning heller, får ikke beveget meg noe særlig. Tenk på stakkars gullet i magen! Nå MÅ jeg skjerpe meg. Sluttet å røyke da jeg ble gravid, kan jo ha en sammenheng kanskje. Men.....Ååååå!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Det er vel tross alt bedre for babyen at du spiser i stedet for å røyke
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 IKKE GJØR DET! Her sitter jeg - som kan være deg om noen måneder - med aaaaaaaaltfor mange kilo fortsatt. Nå må jeg betale for all den isen og hva annet jeg hadde dilla på i svangerskapet. Iskrem og brød, for det meste.. Skulle ønske jeg hadde tatt bedre vare på vekten min, altså, for dette er kjiiiiiiiiiipt!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Jeg spiste også altfor mye usunt i svangerskapet, og hadde også bl slik at jeg ikke fikk beveget meg noe særlig. La på meg over 30 (!!!!) kilo, og de forsvant liksom ikke med en gang ungen var ute, kan du si.... 12 -13 kilo ble borte med en gang, og jeg har strevd som en gal for å bli kvitt 8 kg til. De 10 resterende kiloene sitter foreløpig som spikra, selv om jeg har lagt om kostholdet og går tur hver dag. (Skal begynne å trene på treningssenter etter jul). Ikke end opp som meg, du blir bare deppa! Ingen klær passer, folk spør om du har ny baby i magen osv...ikke gøy! Når du er sulten/ sugen på søtt: Drikk vann, puss tennene, spis en frukt!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Jeg spiste og spiste i hele graviditeten og la på meg til sammen rundt 20 kg... Men alt var borte igjen 6 uker etter fødsel. Gutten var nemlig like matmoms som jeg var og ville ha masse pupp, mens jeg plutselig mistet matlysten etter fødselen! Gosj. Men ikke alle er på den, så prøv å skjepe deg. Kjøp inn sunn mat og kast det usunne! Epler i båter. Det er godt, det. Gulrøtter med dip også.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Jeg så et program i går på TV2 som heter lyst og last, og fikk for første gang bekreftet at sukker ER noe du kan bli avhengig av. Gå gjerne inn på denne siden og les litt: http://www.sukkeravhengig.no/
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Man blir avhengig av sukker som nevnt ovenfor, men også fet mat og junk, mat med mye karbohydrater. Avvenn deg selv, det blir kjipt i noen dager, men så går det over, helt sant. De dagene du avvenner deg så spis nok av andre ting, spis ofte og mye, men sunt, da slipper du det suget. Man har ofte lyst på godteri og junk hvis man ikke har spist nok av andre ting. Sett opp kostholdsplan og følg den, fyll den med sunn og god mat Spis heller mere istedet for å ty til "dårlig mat" iallefall for en periode. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Jeg har det akkurat som deg, og ikke er jeg gravid lengere. Jeg la på meg masse i svangerskapet, men jeg faktisk spist ikke noe usunt altså. Gikk mange kilo ned i de første ukene, men så etterhvert så kom kiloene bare som en rasfare, skummle greier. I dag sitter jeg smell feit med en diger henge mage. Det er jo takkerlønnen for å ha lagt på seg i svangerskapet. Så det er uhyre viktig å spise med måte, og holde seg i form. Klær for meg i dag, er bare et evig ORK. Ingenting sitter som du skal. Magen tyter jo ut i alle retninger. Det er nok mange som lurer på om jeg er gravid ja, lurer selv innimellom. Jeg går nå tur, men det er jo matinntaket som du selv sier, er det verste. Lære seg å spise riktig og ofte, har aldri i livet kunnet det. Det er som å lære en stein å sitte.
Niinaa Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Jeg la på meg 35 kg i svangerskapet.. spiste og spiste.. ikke noe kult å se bildene.. ikke hadde jeg noe særlig vann i kroppen heller Nå er gullet over 7mnd å alle kiloen+ noen ekstra er borte har gått masse tur, ammet til han var 5 mnd og spist fornuftig! =) så der er muligheter å få kiloene vekk igjen... , men ikke strekkmerkene desverre.. neste gang skal jeg spise mye frukt å ikke legge til en vane me 2-4 brødskiver om natta.. men det er vel lett å si nå!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 Tusen takk for svar alle sammen, jeg skal virkelig prøve å legge meg i selen nå ja! Det hjelper jo heller ikke det vonde bekkenet mitt at jeg plutselig veier maaaassse mer...! Fikk inspirasjon til å ta meg i nakkeskinnet nå ja, må på butikken og handle masse sunt og godt i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå