Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Her har vi ikke råd til stort mer enn 200 pr person, og 3-400 til barna.. I så og si alle trådene her som omhandler julegaver og priser, ser det ut som at folk bruker tusenvis.. Her blir det ca 2-3000, og kjøper da billige gaver, og kun til familien..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Vi bruker omtrent det samme som deg, bortsett fra det ene året jeg fikk en overraskende julebonus. Da ble det litt dyrere gaver. Synes det er vanskelig å få til de 2-3000 også jeg...
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Her bruker vi 200 kr til tante/onkel barn. Ca 500 kr til foreldre, 300 kr til søsken. Hvor mye vi bruker på ungene i år er vi ikke helt sikkre på ennda, men tenker rundt 800 kr. Jeg og samboer kjøper alltid dyre gaver til hverandre. Vi kjøper ting som vi ønsker oss veldig men som vi ellers ikke tar oss råd til;)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 De siste 2 årene har ikke mannen og jeg kjøpt gave til hverandre, pga vi har hatt det litt trangt økonomisk. Sønnen vår fikk en dvd av oss i fjor, da var han 2 år. Han fikk uansett sinnsykt mye gaver av resten av familien, og han var så liten at han ikke merket det. I år skal vi kjøpe gave til hverandre, men har satt grense på 500. Til foreldrene våre bruker vi ca 500, ca 300 til søsken og egne barn. Jeg er sterkt imot at julen skal handle om dyre gaver, jeg er mer opptatt av at vi skal kose oss sammen, tenne lys og høre på julemusikk, se julefilmer sammen, bake sammen og spise god mat sammen.
LinnisR83 Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 I år har lillegutt fått julegave til 3500kr, men det er litt for vår del også. Til mannen i år blir det ikke så mye, for vi har kjøpt oss en god del andre ting til huset som vi ble enige om på forhånd at var en del av julegavene til hverandre i år. Men skal vel kjøpe noen klær til han i tillegg. Ca 1000. Har to yngre brødre som jeg gir ca 800-1000kr hver jul (de er 14tiser, og syntes jo merkeklær er "kult" så da er det ikke så mye man får gjort) Svigerforeldre og foreldre får til ca 500 hver. Pappaen min får i år en canada goose jakke som jeg har spart til i et år, fordi han ble 50 i Mars, og jeg ville gi han noe extra, men det hender kun en gang i livet. Så i år blir det en dyr jul!!! Men vi får heller spare igjen til neste jul
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Det ender fort på en 10-12.000,- totalt sett. Jeg er glad i å gi gaver og går bestandig "underskudd" på julegavene, men jeg bruker ikke så mye penger resten av året (For eksempel har jeg til nå i år brukt 0,- på frisør, 0,- på sminke, 1.538,- totalt på klær til meg, ingen møbler, gardiner, puter eller liknende til huset, har ikke vært på noen "jenteturer eller liknende og har brukt 0,- på trening). Selv om vi ikke tjener så veldig mye har vi derfor råd til å bruke litt på gaver vi vet mottagerene vil sette pris på.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Ja, det jeg mente med tusenvis.. Hvor mye penger bruker du på gaver til sammen da? Bare de du skrev er ble til ca 10.000 :S Husker da vi var små, så fikk vi en marsipangris eller lignende hos tanter, og vi var fornøyde med det.. Merkeklær hadde vi ikke forestilt oss engang, og var noe vi kunne ønske oss hos mamma og pappa, og hvis vi fikk det var vi heldige. HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Ok.. Vi velger å prioritere oss selv iløpet av året.. Å stille med uflidd hår og utvaskede klær, med noen kilo ekstra pga bortskjemte julegaveønsker, det gidder jeg ikke å være med på. Vi bruker stort sett det samme som deg, HI, og aldri har vi hørt klager for å si det sånn.. Vi gir gjennomtenkte gaver, selv om de ikke koster tusenvis av kroner.
LinnisR83 Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Ja, dset ble en dyr jul denne gangen, og det blir vel det med ungdommer til brødre også. Men jeg kjøper ikke til flere i familien, så det blir vel ca 16-17.000 i år, og kanskje ca 6-8.000kr de andre julene.... Men vi passer på å kjøpe noe poden trenger da, så vi slipper å kjøpe det senere. Som feks sist jul, kjøpte vi voksipose til han, for da var han 1 år og fikk masse leker av alle andre, og skjønte sikkert ikke så mye heller. Så da bruker vi pengene slik. Som i år, kjøpte vi langrennski til han, noe han har bruk for. Ikke bare leker og stæsj, for det får han så mye av av alle andre Men som sagt er dette den dyreste jula vi har hatt på lenge, og vi pleier å ligge mye lavere enn det....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Det blir ikke så dyre gaver her i år... Nå sitter ungene å ser i lekebladene som har kommet i posten og de har enda ikke valgt en gave som koster under 500 ) Bli som oftes litt dyrere til de, så får de andre i familien til rundt 200 kr.. Jeg vil heller ikke blakke meg helt pga julen..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #12 Skrevet 18. november 2010 Shit, regnet ut at jeg har brukt ca.5500kr på julegavene i år Og da er mye kjøpt på salg! Vi har mange barn i familien så går endel lapper på dem gitt Men jeg fordeler julegaveutgiftene utover flere måneder så vi ikke skal merke så mye til den utgiften
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #13 Skrevet 18. november 2010 Ca 250 pr person eller par... Har ikke barn enda og skal ikke kjøpe til så mange, så julegavehandelen blir ikke så dyr her i huset. Ikke det som er det viktigste med julen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #14 Skrevet 18. november 2010 Det jeg mener også! Det koselige med julen er jo julemiddagene, og samlingen av familie og vener, god mat og koselig stemning. ikke om jeg fikk digitalkameraet jeg ønsket meg, som jeg tross alt kan kjøpe meg selv, og ikke forvente at andre skal ta seg råd til å kjøpe noe til meg, som jeg selv ikke tar meg råd til..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #15 Skrevet 18. november 2010 bruker 300-500 per par, person. småsøsken litt mindre og egne barn litt mer..ganske greit den julen vi kunne gi bilde av jentungen..det ble vel ca 1500 kr for 14 bilder hos hobbyfotrograf og alle var kjempefornøyde:) det kan vi nok ta om igjen neste jul da nestemann kommer
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #16 Skrevet 18. november 2010 Trenger ikke være uflid selv om man ikke går til frisøren for å klippe seg. Min mann ordner det. Han er flink. Klær har jeg ikke trengt ettersom jeg har gått ned i vekt slik at jeg har kunnet ta frem igjen klær som vat blitt for små etter at jeg fikk barn. Selv om jeg ikke betaler for trening trener jeg en del. Løper, går på ski og trener styrke hjemme. Trening trenger ikke koste mye, ikke er de jeg gir gaver til mye bortskjemte heller. Saken er vel heller at noen av dem er direkte fattige. Selv om de hadde blitt glade for et par sokker vil jeg heller klare meg med min 10 år gamle vinterjakke et år til og kjøpe en skikkelig varmeovn så de kan holde varmen, enn å prioritere å kjøpe noe til meg selv om jeg egentlig ikke behøver. Jeg er enig i at det er best å gi gjennomtenkte gaver, men jeg synes ikke det er noen selvfølge at man skal kjøpe alt man har lyst på selv og så eventuelt bruke restene på gaver. Det er mye hygligere å bruke en del på andre og ha mange ting man ønsker seg.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #17 Skrevet 18. november 2010 Jeg kan tenke meg at vi bruker et sted mellom 10 000 og 25 000. Nå skal det sies at vi har råd til det. Innunder den totale summen ligger også en tur til Thailand med min bestevenninne. Hun mistet mannen sin i kreft for to måneder siden, og hun fortjener virkelig denne "oppturen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå