Gå til innhold

Orker ikke tenke på julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp mistet noen veldig nær meg, og synes det er fryktelig tungt å skulle tenke på julegaver midt oppi det hele, samtidig så er det jo et visst press for å gi julegaver synes jeg..Akkurat nå føles det bare så meningsløst og bagatellmessig å tenke på gaver..Prøver å finne på noe lurt slik at det blir lettere, f.eks komme på noe jeg kan gi til alle barna (tantebarn osv) slik at jeg slipper å bruke fantasien så veldig..tenkte f.eks på bøker. Likevel er det mange som skal kjøpes til, og jeg vet ikke hva jeg skal finne på.

Er det frekt hvis jeg ber om å droppe noen julegaver i år?

Gruer meg til jul.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en nattdrakt til alle sammen! :) Det ble jeg alltid glad for da jeg var lita ;)

Skrevet

Kondolerer forresten..

Og ja, du kan droppe julegaver i år, evt gi penger til foreldrene til barna og spør om de kan kjøpe noe de ønsker seg fra deg.

Skrevet

Hva om alle fikk kinobilletter? :)

Det kan jo passere både til voksne og barn.

Ikke blir det den største økonomiske utfordringen heller.

Julegaver er uansett ikke noe man MÅ gi, men jeg forstår jo at det kan føles slik.

Og at enkelte endatil forventer det og vil bli skuffet og/eller GRINETE.

Men det er jo egentlig deres problem.

Antagelig vil de fleste forstå hvis du er litt redusert, situasjonen tatt i betraktning.

Skrevet

I alle fall greit å si fra slik at de heller ikke kjøper til deg.

Kondolerer.

Skrevet

Takk for tips og kondolanse. Ja har allerede sagt fra til noen, som venninner osv, men føler liksom at jeg ikke kan kutte ut alle sammen.

Men må nesten le litt..ikke at jeg forventer å få noen gaver når jeg ikke gir, og ønsker det heller ikke..men at du anonym fokuserer mer på DET at jeg ikke må få gave når jeg ikke gir synes jeg er helt sprøtt egentlig.. :P

Sorry, ble bare litt paff av det. Og noe jeg overhodet ikke hadde tenkt på. Viser bare hvor utrolig dumt det er med alle disse julegavene, folk som gir bare av plikt og at de får tilbake..

Nattdrakt var et fint tips, også kinobilletter :) Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...