Gå til innhold

blemmer barn paa 1 aar..kommer tilbake:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er tredje gangen barnet mitt faar slike blemmer. De er smaa, men kloer vist ikke. Foerst kommer de paa armene og deretter paa bena. Er ikke mange og de forsvinner som regel etter en ukes tid, men jeg fatter ikke hva det kan vaere. Var til barnelege foerste gang det dukket opp, da var han 7 mnd. Hun mente det var munn, fot og haand sykdom eller hva det naa heter. Men det er jo noe barnet bare faar en gang, saa jeg aner ikke hva dette kan vaere. Noen som kan fortelle meg hva det KAN vaere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det små blemmer eller store? Prøvd å google etter bilder som ligner?

Skrevet

Ja..Har prøvd å google det, men ikke funnet noe som ligner. Kommer bare opp vannkopper, og det er det jo ikke..Er ganske små blemmer..Vet ikke helt om blemmer er riktig beskrivelse, men ligner ihvertfall på det

Skrevet

KOmmer de tett i tett/sammen eller litt spredt?

Skrevet

Dette kan høres ut som helvestesild, eller herpez zoster. Særlig hvis det kommer flere på ett parti.

Det kan jo seff være noe annet også, men viktig at du registrerer om utbruddene kommer i forbinndelse med mat etc. Kom deg til legen, vet ikke han/hun så be om en hennvisning til hudlegen.

Kan jo også være brennkopper, det er ikke alle brennkoppe typer som er like utpreget som den som vi "alle" kjenner til.

Se godt etter hvordan de ser ut, om det dannes skorper på de, væskefylte eller "gult" fyllt.

Lykke til hos legen :-)

Skrevet

De er spredt..Er tredje gangen han har fått dette nå og har vart mellom 1-2 uker. Jeg googlet litt mere nå og fått opp molusker? Men disse han har har bare vært på armene og bena, ikke i knehasene eller armhulene. Har kanskje hatt maks 10 stk

Skrevet

Googlet helvetesild, er ikke det altså..Disse ligger ikke i klaser eller tett i tett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...