Gå til innhold

Jeg er en drittunge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er jeg.

Jeg er gravid og venter barn i slutten av mars. Jeg er en skikkelig juleperson som digger julen og alt med den. Koser meg masse med å kjøpe gaver, selv når jeg har dårlig råd, og får mye skryt fordi de ofte er ting som folk ikke en gang visste de ønsket seg. Med andre ord liker jeg et personlig preg på ting.

Så er det jula i år da.. vi har litt dårlig råd, men jeg koser meg med forberedelsene uansett. Men noe som faktisk setter demper på humøret mitt er at jeg helt sikkert kommer til å få utrolig mye babyutstyr i julegave. Svigermor har allerede sagt at alle gavene våre blir til baby. Ok da? Skulle ønske jeg ikke visste det.. jeg setter utrolig pris på å få gaver i det hele tatt, da jeg var liten var jeg en av de ungene som sier "TUSEN TAKK! det var det jeg ønsket meg MEST I HELE VERDEN!" selv til et par sokker. Og for å være ærlig så gleder jeg meg UTROLIG til neste år, da vi skal feire jul med lilletulla for første gang. Det kommer til å bli en fantastisk opplevelse, det vet jeg bare.

Men i år.. i år er min siste jul uten å være mamma. Om folk vil gi meg mindre gaver eller ingenting og spare det til mars er det greit, men jeg har faktisk ikke lyst til å bli overlesset i babyutstyr på julaften. Det er jo min jul. Den SISTE jula mi. Og jeg vet det gjør meg til en drittunge, men jeg vil bare være ærlig om det! Om folk vil gi gaver til en ufødt baby er det greit, men det er ikke gaver til meg, så hold navnet mitt unna navnelappen!

Haha, drittunge! =D Fint å få sagt det da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, jeg kjenner på det jeg og!

Litt vemodig at jeg ikke lenger får presanger som bare er til meg (om det så er en bok eller et par sokker), fordi jeg skal bli mor over nyttår.

Vi er visst to som er drittunger nå :)

Skrevet

Jeg hadde det også slikt den siste jula før jeg ble mamma. Men det var ikke på grunn av at det var den siste jula mi, men fordi jeg ville ikke ha hvilket som helst babyutstyr..

Hadde sett for meg alt av utstyr før jeg ble gravid (vi måtte prøve lenge før spira satt, og mista to ganger underveis, så har hatt nok tid til å tenke ut babyutstyr og barnerom;)..)

Så jeg var faktisk en stor UTAKKNEMLIG drittunge ;)

Skrevet

Hihi, godt å ikke være HELT alene da!

Mannen min forstår meg også, så han får jeg nok en fin ikke-babyrelatert gave fra! Så det er kos.

Og til neste år vil det jo være annerledes! Om folk da kjøper gave til meg som kan brukes til baby er det helt annerledes og ganske koselig! Men hun er jo ikke født en gang enda, så jeg føler meg litt satt ut. ;)

Skrevet

hehe, jeg hadde også blitt skuffet. Hadde termin i januar. Men min familie og venner som ville kjøpe gave til den ufødte babyen(som egentlig er helt fjernt i mine øyne da man ikke vet hva som kan skje) kjøpte til meg i tillegg.

Det eneste unntaket var min samboer som fikk en rosa bamse av sin kompis, hehe;-)

Skrevet

Jeg kan jo også legge til at jeg har bursdag i januar, så jeg kjenner godt den "kan vi ikke bare kjøpe en gave til begge anledninger" fra da jeg var liten. Ganske kjip for en unge, selv om det kan være praktisk nå!

Men det er godt å vite at jeg ikke er HELT alene om å ha følelser rundt saken. ;)

Gjest amandine
Skrevet

Vet du hva, HI, det synes jeg bare du skal si fra om. Når noen bringer det på bane sier du bare fra om at gaver til barnet som ikke er født enda kan de vente med. Man har aldri noen garantier for hva som kan skje, for eksempel kom det en gutt og ikke en rosa jente? Må være helt greit å si, synes jeg, og jeg synes slett ikke du er en drittunge for det!

Skrevet

Høres kanskje litt bakvendt ut, men jeg vil ikke virke utakknemlig? Vi fikk ingen gaver hos svigerforeldrene mine i fjor, så at de vil kjøpe babyting er jo egentlig bare en bonus, selv om jeg synes greia er litt rar.

Men du har rett angående kjønn og slikt.. men så har svigermor nok allerede kjøpt en god del jenteklær, hun er supergira fordi hun alltid har ønsket seg ei datter å "kle opp".

Skrevet

Og jeg satt på julaften for to år siden og var skuffet fordi ingen (foruten bf og jeg) hadde kjøpt så mye som en liten ting til den som var ventet rett over nyttår.

Ikke hadde jeg kjøpt masse barnetøy fordi jeg fikk beskjed av andre venninner om at det var liten vits siden man fikk så mye i 50/56 når barnet var født. Også fikk JEG en masse jæ... blomster og knapt noe barnetøy.

Følte meg som en drittunge jeg også. Men det må da være lov å ha forventninger og bli skuffet når de ikke blir oppfylt uten at man er et forferdelig menneske av den grunn.

Skrevet

Det er gaver til deg. Når du får nyttige ting til babyen er det for at du skal slippe å kjøpe det selv. Det blir som om du får ting til huset. Da er jo gaven til deg selv om du bruker den til huset.

Ellers forstår jeg deg godt. Å få babyutstyr er like kjedelig som å få støvsuger av kjæresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...