Gå til innhold

Noen som vet? Angående dagpenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal slutte i jobben min nå etter permisjonen fordi vi flytter til et nytt sted. Er jo ikke sikkert jeg får meg jobb med en gang, så jeg lurer på om jeg har krav på dagpenger? Tjener jo såpass at jeg vet jo at jeg hadde fått dagpenger om jeg hadde vært i jobb de siste månedene liksom, men har som sagt vært i permisjon og vet ikke hvilke regler som gjelder der...

Kan selvfølgelig leite meg fram til et svar på nav sine sider, men spør her, i håp om å slippe ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei. tusen takk for veldig godt svar! :)

Skrevet

Husk at karantenetiden begynner å løpe når du er registrert som arbeidssøker hos nav, så du må ikke vente med å registrere deg til det har gått 8 uker...

Skrevet

Takk for tips Raych. Det skal jeg huske på :)

Skrevet

NB! Det stilles minstekrav til inntekt foregående år eller 3 år på ARBEIDSinntekt og her teller ikke syke/foreldrepenger med.. Det er kun om du har nok arbeidsinntekt foreldrepengene kan brukes for å øke dagpengegrunnlaget, foreldrepenger i seg selv gir IKKE krav på dagpenger..

■Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 113 462 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 226 923 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene

Dagpengenes størrelse beregnes ut i fra ditt dagpengegrunnlag. Dagpengegrunnlaget består av arbeidsinntekt og eventuelle folketrygdytelser du fikk utbetalt i siste kalenderår (fjor) eller i gjennomsnitt for de 3 siste årene før du fremmet krav om dagpenger.

Ytelsene kan være

■Dagpenger ved arbeidsløshet

■Sykepenger

■Omsorgspenger/pleiepenger/opplæringspenger

■Foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon

■Svangerskapspenger

■Selvstendig næringsinntekt kan på visse vilkår regnes med for personer over 64 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...