Gå til innhold

Reise bort uten baby på 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnegjengen min skal på jentetur en langhelg til en storby der de skal besöke min bestevenninne (hun bor der). Babyen her vil da være 9 mnd. Er det realistisk at jeg kan være med på det? Er det dumt ift amming osv?

Synes det er litt vanskelig å vite, siden det er 4 mnd til. Fullammer nå, men gjör jo ikke det da. Hvor mye ammer man som regel en på 9 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvor lenge du skal være borte! Hvis det er et par dager, er det en kjempegod ide. Da får pappan og babyen litt alenetid, og du opplever noe annet :-) Hvis du fortsatt ammer, må du bare pumpe og fryse masse tiden i forveien. Mest sannsynlig spiser vel babyen annet også, så det er kanskje litt mindre melk som trengs enn det du gir nå. Du kan pumpe deg på turen for å holde igang melken. Jeg var på venninnetur da førstemann var ca 8 mnd - jeg savnet ham så jeg holdt på å dø enda jeg bare var borte fra lørdag til søndag. Men det var veldig viktig å bruke litt tid på venninnene mine også!

Skrevet

Oj, så nå - langhelg. Det burde gå kjempefint det, altså. Ditt savn etter babyen er definitivt det største problemet :-) Ellers kan du jo korte ned turen litt - ta et annet fly en dag eller to senere? Men det kommer an på din personlige styrke ;-)

Skrevet

Å, det er så individuelt at det blir vanskelig å svare på. Tar knøttet flaske, så er det større mulighet for at det vil gå i orden. Når min lille var 9 måneder ammet jeg morgen og kveld og noen ganger før ettermiddagslur. En ting som er litt vanskelig å forutsi er hvordan ungen din er med legging og andre slike vaner som ofte kan bli litt knyttet til puppen.

Hvis du bestemmer deg for å gjøre det, burde du ha det i bakhodet noen uker i forveien slik at du kan venne barnet til hvordan det vil bli. Kanskje ta en natt borte fra h*n et par ganger og slikt.

Skrevet

Takk for svar <3

Må innrömme at jeg har tenkt på dette med savnet også, men skal jeg dra dit, må det bli tors-sön, ellers föler jeg det blir for kort for en såpass "lang" reise...

Har veeeldig lyst, men kvier meg også... :S

Hun tar jo flaske nå, men det kan jo alltids snu seg, det og... Men de begynner vel å drikke av kopp ved den tiden?

Hehe:) har en 4-åring fra föir, men glemmer det meste tydeligvis ;)

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det. Du risikerer at babyen ikke tar pupp når du kommer tilbake, og det ville jeg ikke tatt sjansen på. Men vet om flere som har gjort det og som syns det gikk greit.

Skrevet

Det synes jeg du skal prioritere om du har råd. Jeg dro når jenta mi var 10 mnd, da hadde jeg sluttet å amme når hun var 9 mnd. Hun sluttet selv, ble mindre og mindre interessert. Men hadde hun ikke gjort det, hadde jeg sluttet gradvis selv. Bestemte tur når hun var 4 mnd. Var i Roma 5 dager, og pappaen og gulljenta dro til svigers på ferietur. Alle hadde det topp. Savnet henne selvfølgelig, men var deilig å bare være meg og venninne, ikke kone, mor etc. God tur sier nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...