Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Blir litt oppgitt når jeg leser her inne fortida. Det virker som man skal klassifisere ulike type fødsler, og mange har formening om hva som er best! Ser i dag at man ikke skal være stolt av å føde et barn vaginalt uten smertestillende fordi det "bare" er 3kg... Tror det mange glemmer at ingen kvinne er lik, og ingen fødsel er lik. Hvorfor skal jeg kunne være mer stolt av fødselen min fordi jeg fødte en unge på nesten 4,5kg uten smertelindring (i følge annen tråd klassifiserer jeg til å kunne skryte elno), enn naboen som brukte 15timer mer og måtte ha epidural? Kan likevel godt være at hun hadde mer vondt enn meg,tiltross for smertestillende, det kan vi aldri få vite. -Og spiller det noen rolle? Men uansett er ikke fødsel en konkurranse! Det er et lite mirakel! Vi har grodd våre små barn i magen i 9mnd og vi har fått de ut, der ingen i utgangspunktet skulle tro at det kan komme noe særlig ut av. Ingen barn tror jo på foreldrene når de blir fortalt hvor barna kommer ut! Så min oppfordring i dag er at vær stolt av den bragden dere har gjort med å fått et barn til verden, og slutt å se ned på andre som kanskje ikke har hatt det like lett som deg!
Lilleleen Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Helt enig! Og det gjelder også de som har tatt ks )
Gjest Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Hear, hear! Stolt som en hane jeg, selv om knøttet bare 2,9 kg.
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Amen! Og det samme til KS-fødende
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Jepp!! Det viktigste er at vi har blitt mødre, og at vi kan oppdra barna våre med kjærlighet. Hvordan de kom ut er av mindre betydning, men likevel en fantastisk opplevelse for hver og en av oss! Hilsen Planlagt-KS´er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå