Gå til innhold

Noen som har fått plass på ABC?


To gutter + en til?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk brev om at jeg har fått fødeplass(!) der, og at første kontroll er 12.03.2011! Da er jeg 22 uker på vei, altså over halvveis!

 

Jeg har født på ABC to ganger før, og begge gangene mener jeg at jeg hadde første kontroll rundt uke 12. Er det noen andre som har fått plass på ABC nå, og skal dere også inn så sent? Kanskje det er fordi jeg er 3.gangs? Synes uansett det er lovlig sent med første kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med fødeplass! Jeg har også tenkt å søke ABC, burde kanskje gjøre det med en gang? Ellers vil vel legen min søke Ahus for meg, men fødte på Storken (Haukeland) sist og har lyst på en "alternativ" fødsel denne gangen også.

 

Burde jeg søke allerede nå? Er 4+6 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte tidlig denne gange og forrige, de ber også om det på nettsidene sine. Tror de skriver at man bør søke så fort man vet at man er gravid. Første graviditet søkte jeg ca i uke 9-10, tror jeg, og det gikk bra den gangen også. Men hvis du vil være sikker på å få plass tror jeg det er lurt å søke tidlig, så kommer du før rushet som søker etter første kontroll en gang mellom uke 8 og uke 13-14. Jeg synes ABC er topp, det gir trygghet ved at man er på sykehus, samtidig som det er rom for å være en familie under og etter fødsel. Ble liggende på barsel etter forrige fødsel (småen kom noen dager for tidlig), og det er ikke fristende å gjenta. Hotellet er sikkert fint det, altså, men ABC gir en veldig god ramme rundt både svangerskapsomsorg, fødsel og barsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan jeg gjorde det sist, men MÅ jeg ha vært hos legen før jeg søker, eller kan jeg bare sende et brev/en søknad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du trenger ikke å ha vært hos legen, de vil bare ha et helt vanlig brev fra deg hvor du forteller om evt. tidligere svangerskap og fødsler, og om vekt og høyde (og kanskje noe mer, husker ikke i farta - det står på nettsidene deres).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fått plass! Første kontroll er 4. mars. jeg stusset også litt på det, men jeg har født på fødeavdeling på ullevål før, så visste ikke helt hva som var vanlig praksis.. Er også tredjegangs.

Har fått time til ul i slutten av januar.

Er spent!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fødte på ABC sist gang (2 år siden), og da var første kontroll rundt uke 24, tror jeg. Jeg hadde vanlig oppfølging hos fastlegen frem til det, og selvfølgelig ordinær ultralyd i uke 18. Forstod det som at dette er vanlig praksis ved ABC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...