Gå til innhold

Vi gir ikke hverandre julegaver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har snakket endel om dette i høst og kommet frem til at det bare er dumt å kjøpe en hel masse ting til hverandre til jul. Vi kjøper jo det vi trenger når vi trenger det ellers i året og julegaven blir bare et hodebry uten like for oss begge to. Så vi har bestemt oss for at fra å med i år så gir vi ikke hverandre julegaver, vi velger heler å gi oss en opplevelse sammen som kjærester. I år blir det tur på spa og en bedre middag!

Beste avgjørelsen vi har tatt på lenge!! Siden ungene mine bor fast hos oss og alltid har gjort det, så blir det liten tid til å være bare oss to. Ikke er de no særlig mye sammen med pappan sin heler, noen timer i månden i gjennomsnitt. Så i stede for å gi hverandre ting, så gir vi hverandre tid!

Og ungene skal også få gaver som gjør at vi får opplevelser sammen!!

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Vi gjør akkurat det samme. Har gjort det noen år og synes det er kjempefint!

Skrevet

Samme her, vi gir heller ikke noe til hverandre. Vi bruker istedet pengene på å gå ut og spise på en skikkelig bra restaurant - vi er veeeldig matglade! Syns det funker skikkelig bra, vi har har jo "alt"!

Skrevet

I år ser det ikke ut til at vi heller skal gi hverandre noe. Ikke fordi vi ikke vil, men fordi mannen mest sannsynlig ikke får lønn fra jobben resten av året. Da må vi prioritere ungene.

Vi synes det er koselig å gi hverandre gaver og å få gaver av hverandre.

Derfor gruver jeg meg litt til julaften egentlig. Jeg er ganske barnslig når det gjelder jul og gaver.

Men så reiser vi aldri bort, går aldri ut, gjør i det hele og store ikke noe som koster penger sammen.

Gjest amandine
Skrevet

Mockanin! Det er fordi vi er så lite flinke til å for eksempel gå på kino/teater/ut og spise etc at vi gir hverandre det til jul. En investering i oss to og et løfte som gjør avtalen litt mer forpliktende. Det har så lett for å renne ut i sanden, ellers.

Så en gang i februar, når vinteren er på sitt mørkeste, tar vi en kveld bare til oss. Trenger ikke koste mye, kan for eksempel være i år at vi sender alle ungene til onkel og tante fra lørdag morgen til søndag morgen (vi gjør nemlig ikke sånt særlig ofte, heller. Har hatt ungene på overnatting bare et par tre ganger på 8 år..). Så bruker vi lørdagen på museumsbesøk(har en utstilling jeg gjernme vil ha med mannen på) vi lager middag sammen hjemme, drikker litt god vin til og kooooser oss.

Den store gaven er ikke kostnaden, men tiden. Tiden er jo som kjent helt gratis, men ikke lett å finne;) Og julaften, ja den er deilig likevel. Vio vet begge vi har noe å se frem til!

Skrevet

Smart, har tenkt på det samme. Ihvertfall ikke kjøpe dyre gaver, kun småting. Vi kjøper også det vi ønsker oss ellers, og klær, verktøy, tekniske dingster m.m er vanskelig å treffe helt blink på uansett uten at man selv er med og velger ut.(og det er jo litt kjedelig) Er jo mest stas med gaver til ungene likevel:-)

Skrevet

Tanken bak hos oss er også samme som amandine skriver. Vi er flinke til å sende hverandre ut for å gjøre ting, vennebesøk osv. Men sammen finner vi sjeldent på noe uten at andre er med. Og siden vi har penger til det blir det spa og middag i år, kunne like gjerne blitt skitur og kakao. For det er tiden sammen som er verdifull!

Skrevet

Så bra dere har funnet ut at dette er tingen for dere:-) Jeg synes det hadde vært veldig trist hvis vi skulle droppet gaver! Synes det er så koselig å både gi og få gaver:-) For oss er det heldigvis ikke enten eller.....vi gjør begge deler....gaver og opplevelser sammen:-)

Skrevet

Vi skal heller ikke gi julegaver til hverandre i år. Blir ingen gaver til hverandre før lån er betalt ned. Mannen klarte å kjøre ut med bilen så nå må vi ta opp billån og da prioriterer vi heller å nedbetale det. :)

Skrevet

Er enig med deg men fikk meg en latter av Overlord. Jeg er så enig så enig... ja takk begge deler...

MEN her hos oss blir det moderat med gaver. Vi har hatt et usedvanlig tøft år og setter mer pris på å være sammen enn gavene.

Dog har jeg et lite ... miniønske om et kurs i England fra kakeguru nummer 1.... hihi

Vi har nettopp hatt en kjærestehelg på hotall og ballett og hele pakken så vi lever ennå på det ;)

God ide å gi hverandre en slik opplevelse ;)

Skrevet

I år skal ikke vi heller gi julegave til hverandre, vi skal spare de pengene på en feriekonto..vi har vært sammen i 8 år og aldri vært på en skikkelig ferie sammen, så nå sparer vi til det :) En sydenreise for oss 3 :)

Men jeg elsker å få og gi julegaver, så til neste år håper jeg at vi kan gi noe til hverandre på julaften også:)

Skrevet

Jeg og mannen min gir heller ikke hverandre gaver på julaften, vi gjør noe sammen.

Skrevet

jeg er så barnslig at jeg vil ha julepakker under treet!

hehe

Gubben og jeg skaffer oss barnevakt innimellom for å gjøre hyggelige aktiviteter som vi begge setter pris på og som snuppis er for liten til å være med på enda.

Skrevet

Vi kjøper heller ikke julegaver til hverandre,og har aldri gjort det.

Vi har felles økonomi så det blir litt teit liksom.Å ta ut penger fra felles konto for å kjøpe gaver til hverandre. Vi sparer heller de pengene,og kjøper noe vi trenger hakket dyrere ( side by side kjøleskap frys i steden for vanlig, noen tommer større tv) enn vi trenger ;-)

Vi gjør ofte noe sammen,og er veldig priviligerte med barnevakter- så her prioriterer vi litt status hehe.

Skrevet

Jeg vil ha gave® under treet. Liker at kjæresten gjør en innsats for å finne noe til meg som jeg blir glad for. Er glad i å få gaver, jeg.

Vi er ute og spiser/kino/spa ca. hver 6. uke da arvingen er hos sin far, og det er dyrbar tid for oss. Føler jeg har behov for det, og bare kunne være kjærester. Gå ut og dele en flaske rødvin og spise god mat på en fin restaurant. I fjor fikk hun en reise og det samme får hun i år. Arvingen er hos sin far fra 1. juledag og kjæresten og jeg skal til Paris, men det vet hun ikke før på julaften. Dagen etter reiser vi.

Vi er nok litt barnslige på gaver begge to.. :-)

Skrevet

Kjøper ikke gaver til hverandre. Har vel egentlig aldri gjort det... Kjøper oss heller noe nytt sammen - f eks nytt kamera.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...