Gå til innhold

vidunderkur for pjuskete hår??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en vidunderkur på lur, gode tips etc? Håret mitt har aldri vært mer pjuskete enn nå, med 10 uker spying i bagasjen er det kanskje ikke så rart.

Men håret trenger iallfall en skikkelig runde med et eller annet vidundermiddel.

Tips, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Majones... Rett og slett ekte majones. Klin inn hår og hodehunn med dette og la det virke en stund. Bør skylles ut med lunkent eller kaldt vann, da fettet blir vanskeligere å skylle ut med varmt vann. Bør også gjennomføres når du har null planer for dagen (og kanskje neste dag). Lukter ikke spesielt godt av håret etterpå.. Men denne kuren avbalanserer hodebunnen og gjenoppretter glansen i håret. Håret blir mykere og sunnere med en gang =)

Det er eddiken i majonesen som ordner opp med hodebunnen. Egg og fett gjør underverker for håret. Dersom du ikke synes at håret blir bra nok etter en runde, vil jeg anbefale å ta majoneskur en gang i uken inntil resultat er oppnådd =)

Dersom du er brunette, kan du dynke håret med sterk, mørk kaffe og la det virke en stund. Det for å få en nydelig glans og farge i håret. Varer ikke spesielt lenge, men det funker =)

Skrevet

Noen tips til.. Å vaske håret med grønnsåpe gjør også underverker for håret. Samme råd som for majones gjelder - ta det helst når du ikke skal noe samme dag eller dagen etter.

Å rense håret med alkohol skal være effektivt for å fjerne rester av hårprodukter og lignende. Skal gi en umiddelbar effekt. Da skal man visst ta alkohol på en bomullsdott og vaske litt og litt hår fra rot til spiss. Bør unngå å få alkohol i hodebunnen =)

Skrevet

Hør med legen om du kan begynne å ta B-vitaminer. Eller andre tilskudd. vet man får kjøpt noe på både apotek og helsekostbutikken som hjelper på både hår, hud og negler. Tenker at siden du har kasta opp så lenge, så er det kanskje noe innenfra som mangler.

Skrevet

Takker for gode (og kreative!) svar. Ikke noe av dette hadde jeg komme på selv, kan jeg love. hehe.

Majones. mm... Men sikkert verdt det. Håret er som sagt HELT krise.

Har frisørtime neste uke. Skal bli deilig å freshe seg opp litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...