Ella78 m/ A&M Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Jeg har ikke trengt antibiotika når jeg har vært gravid før, så nå ble jeg plutselig veldig usikker. Har ikke vært hos legen enda, men mistenker at jeg har en halsbetennelse. Får man antibiotika når man er gravid? Bør man unngå det om man kan? (Ja, jeg prøver jo å unngå medisiner når jeg er gravid sånn generelt da, selvfølgelig.) Jeg er i uke 27 forresten. Lurer bare på hvilke erfaringer dere har?
RockMyWorld Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Jeg fikk halsbetennelse på omtrent samme tid forrige svangerskap. Trodde det var halsbrann og gikk alt for lenge med det før jeg endelig kom meg til legen og fikk konstatert halsbetennelse. Var overlykkelig, for den halsbrannen var jo skikkelig ille :-) Hoho, kan le av det nå. UANSETT; fikk antibiotika og ble raskt friskt. God bedring!
Trollmor til 2 Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 I mange tilfeller vil en halsbetennelse gå over av seg selv og man er ikke i behov av antibiotika. Men mange får det allikevel for å korte ned på sykdomsforløpet. Jeg har nylig hatt bihulebetennelse og fikk penicillin for det. Ta deg en tur til legen. Der vil de raskt kunne konstantere om du trenger medisin eller ikke =) Antibiotika er ikke farlig å ta selv om man er gravid =) God bedring!
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Jeg fikk halsbetennelse på tirsdag, og går nå på pencilin. Apocillin, og det hjelper! Står i pakningsvedlegget at det kan taes under graviditet, og legen vet jo og at jeg er det. Var veldig skeptisk, men stole på dem! Og hadde ikke orket å gå til det hadde gått over av seg selv!:-/ så gå til legen du!:-)
Gulljente+gullgutt Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Skjønner tanken din. Jeg var skikkelig dårlig i en uke, så tok jeg turen til legen. Fikk vite at det var halsbetennelse jeg hadde, og fikk apocillin 1 mg som jeg skulle ta i 7 dager. Føler vel ikke at jeg ble så mye bedre av de, tok lang tid å bli frisk. Var da i uke 23. Var og skeptisk, men både legen og apoteket forsikret meg om at det var ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå