Gå til innhold

Kløe!


arena

Anbefalte innlegg

Hei dere!

I ca 1 mnd nå har jeg hatt kløe. Vært hos lege, og det er ikke svangerskapskløe, klør ikke på mage, inni hånd og under føtter som kjennetegner det. Men på hudet!! Hele ryggen, lår, armer, hals. Klør meg til blods, og blir jo sprø. Har atopisk eksem fra før, og det er helt likt, med røde områder.

Noen som har det samme? Har ikke lyst å smøre hele kroppen med kortisonkrem. Tips? Skal til lege igjen onsdag. Trenger hjelp!!!

 

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har atopisk hud fra før, er dette mest sannsynlig en allergisk reaksjon på noe. Da må du forsøke å finne ut hva du reagerer på og kvitte deg med det.

For å lindre kløen anbefaler jeg Aderma Exomega krem. Fås kjøpt på apoteket. Den er basert på havre, er fri for parfyme og parabener. Jeg bruker bare Exomega hudprodukter og har aldri hatt så fin hud. Jeg sliter også med atopisk hud.

 

Noe annet du kan forsøke er å bade i/smøre deg inn med havreklivann. Funker på samme måte, bare litt mer tungvint =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 takk for tips, kjører sporensk til apoteket! Høres logisk ut alt du skriver, noen sier at fordi jeg flytter om dagen, så reagerer kroppen på stresset, dvs får eksem...........hmmmm, håper det kan løses!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...