Gå til innhold

Er dette noe å dra til fastlegen med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder meg og ikke barna... har hatt hodepine i ca 2 uker og tar paracet hver dag for å holde ut på jobb... nå de siste 4 dagene så har kroppen begynt å stivne. Akkurat som om man er støl... Starta ved fingrene, fortsatt over til underarmene og ca opp til biceps området på begge armer. Kjenner jeg er tydelig øm langs blodårene på underarmen.

Kjenner stivheten går litt nedover ryggen og mot beina nå... Men armene er desisert værst... fingrene er liksom litt dovne om dere skjønner.

Arbeidet mitt består av å se på en dataskjerm i 8-9-10 timer i døgnet så jeg har stillesittende arbeid. Er overvektig ca 20 kg. Men i dag skal jeg være ute hele dagen med mye gåing så jeg gruer meg litt til hvordan kroppen reagerer da...

Gå til lege eller satse på at dette forsvinner igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg..- fastlege eller kiropraktor.. God bedring!

Skrevet

Ok, kan legge til at den siste uken har jeg vært mye kvalm og de siste 2-3 dagene mye svimmel også... slik at jeg må holde meg fast i noe hvis jeg gjør brå bevegelser...

Skrevet

Jeg har ingen anelse om hva det kan være, men høres ut som noe du bør få sjekket opp. Du får holde oss oppdaterte!

Skrevet

Kjipern er at jeg har jo null mulighet til å komme meg til lege i dag... første mulighet er i morgen - hvis jeg i det hele tatt får time :-(

Skrevet

Hei! Jeg har hatt migrene\stress hodepine i mange år siden jeg var 5, og nå er jeg 38 år

har jobbet med data i 7 år tidligere

Så jeg tror - stillesitende arbeid kan være årsaken, og mangel på frisk luft(kan selfølgelig være noe annet)

lurt å ta en pause fra data en gang i time i 5-10 min, strekke seg litt,

opp armene,svømme bevegelser, nakke øvelser - hodet til sidene og rundt minst 10 ganger ti en side og til den andre

det finnes mange JOGA øvelser for rygg og nakke som jeg bruker når jeg er stiv

kiropraktor eller manual terapeut løsner spenninger i kroppen

jeg ble anbefalt å gå på svømming minst 2 ganger i veka av manual terapeut- 1 gang holder ikke

jeg elsker å svømme da, men på rygg er best, da trenger ikke å holde hodet over vann

gå tur før eller etter arbeid, få deg litt frisk luft!!!

kan vare du er sliten og stersser litt, pass på riktig sitte stilling med data!

Kroppen signaliserer at noe er gale , å proppe seg med tablettene er ikke det beste

selv tåler jeg ikke smerte og tar meg en tablett da må jeg ligge minst en time i mørke med kalde kompresss på panna

jo mer man tar tabletter jo større dose men trenger senere at det skal virke..

lykke til!

husk å spise regelmessig og, hver tredje time, frokost og!

for meg føles det at du jobbe kanskje for mye i samme stilling...

hold oppdatert!

Skrevet

ville si at ikke alle fastlegene tar hodepine på alvor

til meg ga hun blodtrykk nedsettende forebyggende tabletter som jeg vil ikke ha

kroppen min har fått mange tabletter fra før

tok en mnd ell mer før jeg fikk henvisning til nevrolog

og kom til han 3 mnd senere som ville ikke gi meg noe medisiner han så bare at jeg må mosjionere hver dag

men jeg har undersøkt på nettet, hadde hodepine dagbok,

er medlem av Norges Migrene forbud,

sa¨jeg visste hva jeg skulle ha frå han

men håper er ikke så alvorlig med deg

god bedring

Skrevet

Det høres ut som en slags spenningshodepine, at du spenner deg og belaster noen muskler slik at du får vondt i hodet og klemmer på noen nerver så du blir nummen i deler av kroppen.

Jge tror muligens det vil gå veldig fint for deg å være ute og gå hele dagen i dag, det er sikkert det som vil være kuren mot denne plagen (å bevege deg mer i hverdagen).

Men det sikkert lurt å ta en tur til legen også, ihvertfall hvis ikke trening og bevegelse hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...