Gå til innhold

Tror jeg vil be om ks...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig ikke så redd for smertene ved en fødsel. Men etter å ha orientert meg litt nå, om farene for å revne og at det er vanlig med plager i underlivet etter fødsel, så tror jeg ks er mer riktig for meg. Jeg er allerede plaget med smerter nedentil under samleie, og klarer ikke å nyte samleie, og jeg har ikke født. Det er bare vondt. Jeg er også plaget med hyppig vannlating. Jeg har nok plager nedentil, om det ikke skal bli verre.

 

Jeg vet sikkert mange vil skrive at jeg bør føde vanlig og bla bla bla nå. Men det jeg lurte på er hvordan man går frem om man ønsker keisersnitt, og hva som er "god nok" grunn til ks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det slik at vi kvinner ikke kan velge fødselsmetode...samme hva vi tror.... Jeg hadde ikke innvilget ditt ønske.... jeg avviser flere som søker om keisersnitt.....

Skrevet

Du må nok ha sterkt veiende grunner for å bli hørt. Også må det være grundig gjennomtenkt, og du må ha bestemt deg på forhånd.

 

Jeg brukte mange timer med research på nettet, leste ulike artikler og forskningsrapporter før jeg bestemte meg for å søke om KS. I tillegg hadde jeg angst for fødsel (ingen som helst forståelse for hvorfor noen vil gjennom noe sånt) også er jeg fryktelig sta og egen (hvis jeg føler jeg blir tvingt til noe så setter jeg meg enda mer i mot). Alt dette forstod angst-jordmora på sykehuset veldig godt, og vi fikk en åpen og givende dialog gjennom samtalene vi hadde. Likevel kom jeg liten vei med frykten min for å føde vaginalt, og da ble planlagt KS et bra alternativ for meg. Det ga meg tilbake gleden ved svangerskapet. Hvis jeg blir gravid igjen skal jeg gå inn i det med et åpent sinn, men jeg ser ingen nederlag i å søkje om KS igjen. Fordi jeg føler at det er rett for MEG (selv om fryktelig mange damer mener at de vet hva som er best for meg!) og det er det eneste som teller. Men det er en kamp, så man skal ha rimelig sterke og klare føleleser rundt dette her :)

 

Lykke til med babyen, fordi det er babyen som teller, ikke hvordan du føder :))

 

Skrevet

Hvis du har kompetanse til å avvise ks, hadde du visst at kvinner har lov til å velge ks, med en minste grunn.....

 

Kvinner velger selv sin fødselmetode, ks eller vaginal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...