Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Det er vel sånn at de blir værre og værre. Jeg hadde rier for første gang forrige natt.. Det var ganske vondt, ga seg etterhvert. Men det var ikke så vondt at jeg ikke kunne overlevd endel timer med dette. Er det pressriene eller åpningsriene som er værst? Begynner det bare helt plutselig og blir kjempevondt eller blir det værre gradvis gjennom hele fødselen? Dere som hadde rier før fødselen, altså en stund før fødselen som jeg har hatt. Kan det sammenlignes med riene under fødsel? Beklager, sikkert dumme spm. Men, jeg vet jo ingenting.. =s håper på noen gode svar forde..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Du har ikke rier hvis du ikke er i fødsel!!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 du hadde nok kynnere. og jeg syns pressrier var sykt mye vondere enn de valige riene. klarte ikke annet enn å presse. og jeg syns riene ble vondere og vondere jo nærmere pressriene jeg kom
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 I følge teorien blir riene sterkere undervegs i fødselsforløpet. For meg var det ikke sånn. Riene var like intense hele tiden. Hadde bare 3 timer med åpningsrier da.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Om du reiser deg opp og går og det forsvinner så er det nok bare kynnere. Rier blir væremde, og ofte værre, når man beveger seg. Her begynte det bare plutselig med 3min. mellom riene og riene var verst. Pressriene var greie, syntes jeg, for da kunne jeg være med og jobbe med kroppen. Skal sies at jeg hadde bare 2 pressrier så jeg er kanskje ikke den beste å spørre;)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 Hvor vondt er rier egentlig? Svikter det i beina? Snart min tur....uff.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Du har nok ikke hatt rier, som i rier og fødsel. Kanskje falske rier, men mest sannsynlig kynnere. Dette er ikke det samme som rier ved fødsel. Jeg syns faktisk overgangen mellom åpningsrier og pressrier var aller verst.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Jeg tror ikke det mulig å beskrive hvor vonde de er med ord. Du får bare trøste deg med folk som har født ett barn sjelden går av veien for å gjøre det igjen, så helt hinsides kan det ikke være...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #9 Skrevet 17. november 2010 Jeg har hatt kynnere nesten hver dag lenge, å det var ikke det samme. Jordmor mente det jeg hadde var rier. Siden jeg trodde det var bekkenløsningsmertene mine som toppet seg. Men så fikk jeg i tillegg smerter nederst i magen med ca 2 min. Mellomrom. Som varte i 30-40 Sec. Så akkurat dette var nytt. For jeg ringte legevakta på natta og spurte om jeg kunne ta paracet, siden jeg hadde så vondt. Å de spurte om ikke det var rier jeg hadde. Noe JM bekrefta dagen etter. Men da er det vel kanske åpningsriene som er værst da? Og det er vel de som varer lengst også? HI
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #10 Skrevet 17. november 2010 Jeg fikk mest vondt i ryggen og... Vel, du får la det ble en overraskelse. Ikke hør så mye på andre sine opplevelser og historier. Tro meg: Du merker når det er dags! Lykke til:D 23:18
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Du har kanskje hatt modningsrier, siden jm også mente det var rier. For de fleste blir riene sterkere og sterkere, for så å bli uutholdelige i vergangsfasen (dvs fra ca 7 cm til full åpning). Det er ofte da de som på forhånd er fast bestemte på å ikke ta epidural, ber om det, men da er det ofte for sent. Skal du ha epidural må du først få 500 ml væske intravenøst, noe som tar ca en halv time, også må man noen ganger vente på anestesilegen. Da har mange allerede full åpning. Overgangsfasen er den korteste, for de fleste. Jm sier ofte at fødekvinnen føler det som en lettelse når pressriene kommer, og at smertene føles mer overkommelige, evnt at de ikke er så sterke. Men har her inne lest om flere som syns pressriene var værst. Nå var jeg ganske omtåket, men jeg kan ikke huske pressriene som smertefulle i det hele tatt. Men så ble han tatt med vakuum og pressfasen varte derfor bare 20 min..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå