Gå til innhold

Fly med baby?

Inger¸.•°´¯♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg fly med en nyfødt baby? ca 3-4 uker

Hvilke forhåndsregler bør jeg/vi eventuelt ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du? Flaske? Smukk? En av delene er i allefall lurt under letting og landing,

Ekstra, ekstra bleier og klær..... min erfaring er at de ofte kan bæsje mye på en flytur og mer enn du tror. Jeg endte en gang opp med ingen bukse eller strømpebukse, for det hadde gått gjennom alt. så heller ett par bleier for mye enn for lite, + poser til å ha bæsje bleiene i.

Jeg opplevde også ett utenlansk par, som spurte om jeg hadde ekstra bleie da de ikke hadde igjen fler.

Bæresele syntes jeg var kjekt, da hadde jeg frie armer til gåndbagasjen.

Husk barne mat som mme, ferdig pakkninger eller pulver og vann får du ha med for flyturen.

God tur : )

Skrevet

Slapp av og stress minst mulig er mitt tips! Går helt fint å fly med så små! Ingen vits å gjøre det til noe stort, ta med utstyret du trenger som bell&gullet skriver over her og ha en fin tur;-)

Kommer nok til å sove mesteparten av veien, hvor skal dere hen?

Skrevet

Takk for svarene. Babyen er ikke født enda, termin på februar. Men jeg vurderer å gi min kjøre en hotellweekend i julegave. Blir bare til Oslo da, men det er da tur det og. :) Hadde vært godt med ei kjærestehelg etter at babyen er født. Blir ikke mye tid til det med tre barn...

Skrevet

Jeg ville heller gitt gaven på forskudd og dratt før jul, mens du fortsatt er gravid.

Med Norwegian og SAS kan man fly uten legeattest inntil 4 uker før termin og med legeattest mellom 4-2 uker før termin.

Siden du har flere barn, har du selvsagt erfaring med nyfødte, men man vet jo aldri hva slags form man er i, hvordan det er med soving, evt. kolikk osv. Og babyen trenger mye tid og ro og da blir det ikke så lett å være kjærester på tur.

Skrevet

Husk skift til deg selv også, det er ikke så veldig gøy å sitte med buksa full av bæsj som har gått gjennom alle klærne til babyen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...