Gå til innhold

Ønsker dere dere babyting til jul?


stratos86

Anbefalte innlegg

Kommer dere til å ønske dere babyting/utstyr til jul? I tilfelle hva?

 

Vi venter vår første og føler at det er "så lenge til" termin og vi har derfor ikke tenkt på hva det kan være lurt å få til jul. Det er vel mye salg både før og etter jul, så det er sikkert lurt å kjøpe noe allerede.

 

Tips anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde tenkt det, ja:) Trenger ikke så mye siden vi har en fra før, men vi trenger en søskenvogn, en ny seng, en tripptrappstol til og en ny babycall.. Så da håper vi at noe av dette kan vær julegaver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt beskjed til familien at vi ikke ønsker oss babyting til jul. Det er mye som kan ventes med å handle inn, pluss at dette er vår siste jul uten barn (venter vår første vi også) og da skal den handle om oss :) Den lille får nok like mye av andre uavhengig om det blir til jul eller når det nærmer seg april :) Babyen har ikke kommet enda, så det får vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av å IKKE få babyting til jul. Dette er vår tredje, så vi trenger ikke noe særlig, men spesielt med nummer en sa jeg klart i fra at det var hyggelig hvis folk ville kjøpe babyting til meg, men at til mine julegaver ville jeg gjerne ha noe JEG ønsket meg! Høres sikkert litt egoistisk ut, men jeg vil ikke forsømmes fordi om jeg blir mor:-D Mine julegaver skal være til meg! Ivrige besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler kan da kjøpe det de vil til babyen utenom mine gaver. Faktisk fikk "magen" mange julegaver da jeg ventet min første. Det var litt kjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i tvil om vi skal ønske oss babyting til jul .. Jeg tenker i mitt stille sinn at det kanskje ikke er så lurt å ønske seg ting til den lille i tilfelle ,gud forby, at noe skulle skje.. Det er fortsatt lenge til termin og man vet jo aldri ? Ikke for å være pessimist og negativ :) Bare koselig om dere ønsker dere det men jeg er fortsatt usikker :) Selv om man sparer penger på å ønske seg ting da :P Det er jo deilig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Nei til jul skal det være personlige ting. Kjøper det vi trenger etter jul,har god tid. Har allerede skaffet endel. Julegavene skal ingen få ta fra meg nei,de skal være noe jeg trenger og ikke babyen. Det tar vi siden,hehehe.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi føler vi har det vi trenger selv - og liker å handle selv.

 

Så vi ønsker oss penger slik at vi kan gå på januarsalg å handle siste rest til sessa våres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ønsket oss lammeskinn og babycall til jul, synes det er greit med penger spart :) Ellers har vi det meste, men med nr 1 fikk vi masse ting til babyen og gaver til oss utenom så tror egentlig det er det blir i år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen før førstemann kom fikk vi plutselig bare gaver som var til "magen". Var ingen som hadde spurt og vi hadde ikke tenkt at det var det som kom til å skje! Ble litt paff da vi satt der og åpnet gaver med babyklær, bamser, gyngestol til baby osv. Klart det var kjekt å få disse tingene og vi pleier jo ikke å få store gaver lenger likevel, men følte oss litt "snytt" på en måte og skjønte at fra nå av handler julen om barna våre og ikke oss lenger! 1. julen hans fikk han 95% av gavene. Vi fikk en DVD serie fra et besteforeldre par og to kopper fra det andre paret som sto mor og far på! Vi har slått oss til ro med at det tydeligvis er slik det blir nå når vi har barn - både en som er her og en til i magen! Vi har ikke tatt det opp med familiene våre, det synes vi blir litt smålig og utakknemlig når de tydeligvis bruker mye tid, penger og energi på barna våre! Og dessuten føler vi at vi har det vi trenger i hverdagen og til babyen som kommer så skal det bli noen gaver på oss, blir de nok små og fra hverandre! Og det på en måte kjekt det og! Vi vet jo hva vi får og får det vi ønsker! :) Kos dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ikke er noe problemer med det finansielle blant vordende mødre og fedre her.

Vi venter nr to, og har da det meste av utstyr fra før. Hadde termin i mai da vi ventet vår første, og da fikk vi litt julegaver til babyen jula før. Kjempekjekt, fordi det var mye utstyr som trengtes, og vogn, stellebord og bilstol kostet nok. Vi fikk helsetepper og babycall til jul, og så fikk vi noen små ekstra-pakker med kluter og annet utstyr. Jeg fikk også en gave fra min søster med apotek-varer som jeg ikee viste jeg trengte til babyen kom.

 

Men har man god råd er det jo bare å betale alt selv, og ønske seg andre ting til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har barn fra før (som får julegaver) og har det vi trenger, så vi regner ikke med å få gaver selv lenger (bortsett fra konfekt el.l., for hyggens skyld). Når det er sagt, ser jeg absolutt fordelen med å ønske seg noe til babyen (men det kan være en ide å vente til romjuls-/nyttårssalg, dersom det er mulig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ønsket meg noen baby-ting, for jeg har egentlig mer enn jeg trenger av ting og tang, men lite baby-utstyr siden det er 12 år siden sist jeg fikk barn. Nå er det ikke så mange av gavene under juletreet som det står mitt navn på lenger heller, men det er da også mye kjekkere å gi enn å få =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss egentlig bare babyting vi, men har fått beskjed fra de kommende besteforeldrene at "nei, babyting er til babyen - dere skal ha egne gaver".. Men nå ønsker jeg meg ikke noe anna, for det jeg trenger ER jo babyting :) Så jeg aner virkelig ikke hva som venter under treet dette året.. Har sagt fra til onkelen på ene siden, som er student og ikke har veldig god råd ELLER fantasi, at vi ønsker sånn Boken om meg. Den kan vi jo begynne å fylle ut med en gang, så syns det er en fin gave :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi ønsker oss det ja. tenker ikke på at det er lenge til. For dem som ikke har så god rå, kan du tenke deg at der et en sparing.

Men vi har passet på og ønske og forskjellige ting fra alle.

Slik at ikke alle kjøper det samme er ganske kjedelig.

Heldig vis har barnefaren og jeg bursdag i Januar. Vi ønsker oss barneting til bursdagen vår=)

Bedre og ha for mye en for lite:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

vi ønsket oss og fikk masse babytøy til jenta våres <3 fikk også noe av det dyre som vi trenger bl.annet bilstol, vogn og gavekort da :) så kan vi handle på januarsalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja enig, det JEG trenger nå er ting til babyen, meg selv har jeg fått gaver til hele livet. Det eneste jeg ønsket meg var en hudpleietime, for hormonene har gitt meg noe urenhud. Så jeg fikk det og ellers masse praktiske ting til baby, ullklær som var på salg til neste høst osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers gav oss klar beskjed om å IKKJE ønska oss babyting av dei, for dei måtte jo ha noko å kjøpa til oss når babyen kjem til verda i april! :D Like fullt fekk me eit flott speglreflekskamera, med den begrunnelse at me jo måtte ha eit ordentleg kamera å ta bilde av småtten med! Haha.

 

Ellers ønska me oss ikkje noko spesifikt, men fekk likevel hentesett til babyen, BabyBjörn bæresele og ei babybok. Ellers fekk me ting til oss sjølve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...