Gå til innhold

Kannoen hjelpe meg???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med så mange spørsmål rundt dette med å ha provisjonsbasert lønn..

hva skjer med foreldrepenger, og hva om man blir sykmeldt???

 

kan noen hjelpe meg????

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

 

Jeg har provisjonsbasert lønn.

 

Når en er sykemeldt eller er ute i permisjon, så skal en ha en lønn som tilsvarer gjennomsnittet av det en har hatt. Dette fordi provisjon er lønnen, eller en del av lønnen. Det blir annerledes med bonuser, om du har dette også. Bonus er ikke en del av lønnen, men en bonus.

 

:)

Skrevet

hva om jeg ikke har jobbet 100% da? er det ikke en måte man kan få gjennomsnittslønn på?

startet for noen mnd siden, og ikke fått stort i lønn..

legen ville sykmelde meg, men tørr ikke med tanke på lønn.

 

kan man regne det på en annen måte??

Skrevet

det er gjennomsnittlønn en regner på.....

 

hvilken tariffavtale har dere?

Skrevet

tariff???

 

sikkerhetsbransjen

Skrevet

De fleste arbeidsplasser har en tariffavtale og en hovedavtale. I disse står det nedfelt hva som er regnet som lønn (garantilønn, minstelønn, fastlønn, provisjon, bonus osv)..

 

 

 

Har du kun provisjon? Ingen fastlønn eller garantilønn? Minstelønn?

Skrevet

ha står om lønn i arbeidsavtalen din?

Skrevet

jeg har ren provisjon..

 

og da har man ikke krav på noe om man ikke lykkes bra??

 

hva pokker skal jeg gjøre? lete etter ny jobb??

Skrevet

Er du sikker på at dere ikke har en tariffavtale?

 

Viss dere har det, så kan det hende der står noe om en minstelønn. Det har vi. Og den er faktisk ikke så veldig liten.

Vi har hatt noen sniker av noen sjefer som ikke informerte oss om tariffavtalen. Den måtte vi finne selv.... kan det vere slik hos dere? Har dere en tillitsvalgt?

 

Jeg er "fagforeningsdame" og brenner veldig for dette med å sikre syke og gravide som jobber på plasser med provisjonsbasert lønn.

 

Viss du vil kan du sende meg en PM, så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg litt med å finne mer konkrete svar, i forhold til plassen du jobber på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...