Gå til innhold

Fødselshistorie :)


Jenny_m

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg hadde termin 9. nov. og ingenting hadde skjedd 11. var jeg hos jordmor for å bli strippet. Det ble det dårlig med. 0 tegn til modning/åpning så fikk overtidstime 18. nov. Hjem gikk jeg frustrert og forbannet over at lillgutt ikke ville ut.

 

Rundt 20.00 på kvelden ble jeg tatt av en storm med rier. Jeg trodde det bare var kynnere i og med at jordmor sa det kom til å ta sin tid. Men samboer gikk inn på rieteller.no , da fant vi ut at de kom med 3 min mellomrom og varte rundt 1 min. Vi ringte Ullevål hvor vi hadde fått fødeplass men der var det fult..

Fult i bærum, fult på a- hus, fult på riksen... FULT.... Vi fikk fødeplass i Drammen .... DRAMMEN ??? Det tar jo lett 45 min å kjøre dit. Merket jeg ble driiit stressa. Ullevål sendte oss en ambulanse som skulle frakte oss til Drammen. Ambulansemannen fikk oss inn til en liten sjekk på Ullevål først... Kjipt å kome til Drammen for å få den beskjed om at det kunne være falsk alarm.

 

Da vi kom inn på Ullevål var kl 00.20.

Da hadde jeg 6 cm åpning.

" Du skal nok ingen steder " sa jordmoren og pang, så gikk vannet også 00.45.

 

Siden det var mangel på fødestuer ble vi fraktet til et undersøkeslesrom. Her lå jeg til jeg var 9 cm og merket pressetrang..

Digg ? NOT ..

Vi fikk fødestue kl 02.00 og lystgass... Herre min gode Gud som det var godt.

 

02.15 var jeg i full gang med å presse og 03.10 var lillegutt ute.

Gikk fort unna fra vi kom til sykehuset 00.20 til han lå på brystet mitt 03.10

 

2 sting måtte til men når jeg lå der å så den lille perfekte gutten min og den fantastiske kjærsten min(som jeg ikke kan få rost nok) brøy jeg meg lite.

Føler jeg har hatt en utrolig fin fødsel .

 

Et lite tips til dere som fortsatt ruger... Ikke , og da mener jeg IKKE spis noe sånt som tikka masala til middag rundt termin!

For hver gang jeg presset kastet jeg faktisk opp av en eller annen merkverdig grunn.. Å få tikka masala i retur gjorde ikke fødselen særlig mye diggere hehe :)

Han var forresten 52 lang og veide 3453 med et hodemål på 36 cm.

 

Lykke til videre dere som har tid igjen. Vi stor koser oss.

Livet er rett og slett lykke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer!!! snakk om å bli tatt på senga da!! jøsses...

nok et bevis på at ting skjer når det skjer verken før eller siden...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...