Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 I går hadde vi selskap for barnet våres. Jeg er gravid i 19 uke og svigermor nevnte INGENTING, ikke et lite gratulerer engang. Tanten sa ingenting til meg for hun turte ikke, i tilfelle vi holder det hemmelig. Fikk vite det av henne i dag. Skal jeg bare drite i det, men vil jo ikke være på hytta med svigermor i jula når hun ikke liker at jeg er gravid? Vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få det ut, og kanskje dere har noen trøstende ord?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Har dere fortalt de det da? Eller tror hun bare at du har lagt på deg litt? Uansett så var vel gårsdagen for å feire en annen unge så da skulle vel fokuset være på det barnet.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 vet svigermor det? Kanskje henne også trodde det var "hemmelig"?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Jeg vet faktisk ikke HELT sikkert om hun vet det, men mener hun vet det. Mannen har fått i oppgave å fortelle henne det, kanskje han ikke har gjort det direkte enda, og hun er så sær at hun venter på det. Eller gjør hun det bare av høflighet tro? H.I
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Dere har vel sagt det til henne? Sa hun ikke gratulerer da? Eller ville du at hun skulle se det i selskapet, og så gratulere deg? De fleste tør ikke spørre om noen er gravid i frykt for å såre.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 HJELP! Og folk lurer på hvorfor det er krig i verden? Kommunikasjon, menneske, kommunikasjon!!!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 bevares, hva med god gammeldags kommunikasjon? Du kan ikke bli lei deg over noe når du ikke vet om hun vet? Ingen vil vel være den som kommenterer om man er gravid, og ikke er det? Du skulle spurt om hun gleder seg til å bli bestemor igjen el noe i den duren
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Kødder du? Du vet ikke om hun vet at du er gravid,likevel blir du såret over at hun ikke kommenterte det? Ta og spør mannen din om han har fortalt det du.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #9 Skrevet 17. november 2010 Hallooooo ! Du vet ikke om svigermor vet? I så tilfelle så synes jeg nesten at det er svigermor som skulle få lov til å være såra og vonbråten over å ikke en gang ha blitt fortalt at hun skal bli bestemor igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #10 Skrevet 17. november 2010 Saken er jo den at min mann sier at joda hun vet nok det, men han har ikke fått snakket ordentlig med henne om det. Hun så det på facebook profilen min, så slettet hun meg etter det??? Så ringte hun mannen min og spurte og han var litt opptatt og svarte vel bare JA, i farta, og de fikk ikke snakket sammen. Jeg har spurt daglig i 2uker om han har fått snakket med henne, nei det har han ikke fått gjort. Nei vel da ser hun det i selskapet tenkte jeg. Hun så nok det, men nevnte ingenting, hvor ikke bare gratulere da når hun så det. Jeg er tynn fra før, så magen min kan ikke unngås at man ser nå. H.I
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #11 Skrevet 17. november 2010 Herregud, HUN er sikkert kjempelei seg! Har hun lest det på facebbik, mener du? Hvor gammel er du egentlig?? Og hvorfor i himmelens navn kunne du ikke ringe henne og fortelle det selv? Synes dere er stygge med henne!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #12 Skrevet 17. november 2010 Håper virkelig at dere ikke annonserte det på facebook før dere hadde snakket med all nærmeste familie. Da har dere i så fall ingen grunn til å bli såret av manglende gratulasjon.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #13 Skrevet 17. november 2010 Hun var vel sjokkert over å få beskjed om sin svigerdatters graviditet i newsfeeden på Facebook!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #14 Skrevet 17. november 2010 Her er hornene skikelig ute og svinger seg skjønner jeg. Ingen verdens ting å bli såret eller vonbråten for. Mannen min ringte svigermor og fortalte det da jeg var 5 uker på vei. Neste gang vi møttes så fikk ikke jeg heller noe gratulerer, men jeg kan ikke si meg såret av den grunn. Ikke vet du 100% sikkert at hun vet det heller. Hva med å snakke sammen?? Om du er tynn fra før så er det ikke sikkert at graviditet er det første man tenker, eller det første man påpeker for den saks skyld.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #15 Skrevet 17. november 2010 Herregud... 19 uker eller 19 år... hjelpes...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #16 Skrevet 17. november 2010 En ting som er veldig uvanlig er at folk SPØR om du er gravid, dette pga selv om magen din er synlig så kan en ikke vite så tidlig om du har lagt på deg eller om det er baby på gang. Tror han typen din er treig og har ikke sagt noe - høres utrolig merkelig ut. Så er det noen du burde vært sur på så er det ham. I selskapet kunne dere annonsert det kanskje? Så slipper folk å lure...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #17 Skrevet 17. november 2010 Hvor er koblingen mellom; Jeg vet ikke om hun vet om graviditeten --> Hun liker ikke at jeg er gravid? Det er vel liten vits i å lage problemer før du vet hvor landet ligger...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #18 Skrevet 17. november 2010 Okei, takk for svar, jeg forstår. Det beste nå er egentlig å ringe henne og spørre: "Vet du det ikke? Har ikke "Lars" fortalt deg det? Eller hvordan formulere seg? Jeg tør uansett ikke ringe henne, hadde det vært så lett som med tanten og bare sende sms så! Også føler jeg at jeg tråkker på min samboer om jeg tar kontakt via sms med henne. Jeg har tidligere tatt kontakt via sms med henne kunn når det har vært noe galt og det ble mannen min rasende for, han mente at jeg tok bare kontakt med henne når det var noe galt, men jeg trengte bare støtte i den situasjonen mannen min hadde skapt. Hvordan være mot henne? Sende eller ikke sende sms, ringe nei det tør jeg ikke, har ikke så mye å si annet enn å spørre om hun ikke vet det. H.I
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #19 Skrevet 17. november 2010 Du virker ganske tett i pappen HI. Fortelle på facebook at man er gravid? Og det er måten du vil la få vite nærmeste familie at dere venter barn? Hvor gammel er du egentlig?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #20 Skrevet 17. november 2010 Om det er nokon som har grunn til å vere såra her, så må det vel vere svigermor. Ho skal bli bestemor, men de har ikkje teke dykk bryet med å fortelje henne det, ho har berre tilfeldigvis sett det på facebook? Eg forstår jo at ho ikkje gratulerte midt i selskapet, kanskje ho og trudde at det var hemmelig? Eg plar vere veldig forsiktig med å gratulere berre basert på ein stor mage, då bør den vere ganske så tydeleg. Kan ikkje skjøne at ein manglande gratulasjon her betyr at svigermor di ikkje likar at du er gravid. Kva får deg til å tru det, og kvifor i all verda skulle ho mislike å få eit nytt barnebarn? Nei, reis på hyttetur med svigermor og begynn å snakk saman, så slepp de kanskje slike misforståingar.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #21 Skrevet 17. november 2010 Unnskyld meg, jeg ventet lenge med å fortelle det på facebook, grunnet min samboer enda ikke hadde fortalt det til sin mor. Da jeg bikket 16uker føyde jeg til en baby på mine barn, og termin. Altså jeg offentlig ikke gjorde det på statusen. H.I
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #22 Skrevet 17. november 2010 Dette var bare sært. Hva slags forhold har din samboer til sin mor egentlig? Kan dere ikke bare ta en telefon til henne for å dele den fine nyheten med en kommende bestemor? Det blir LITT for dårlig å bli såret over at hun ikke gratulerte når du faktisk bare antar at hun vet pga facebook. Du bør nok tenkte litt igjennom det der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå