Gå til innhold

Help me, før jeg klør meg ihjel!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke tørr hud, ikke lus, og ikke eksem!

Men det kløøøøøør, og kløøøør, men bare på skuldrene??! Hva er dette??? Kan man ha svangerskapskløe bare på et sted??

Hjeeeelp...blir snart gaaaaal!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde svangerskapskløe i mitt første svangerskap. Hadde det på magen, og under beina. Det var bare der. Du kan finne ut om det er svangerskapskløe ved å ta blodprøve, får det gir utslag på leververdiene dine.

Håper det ikke er det, men at det snart går over =)

Skrevet

Tok leverprøver på onsdag, så da må det vel kanskje syntes på de? Tok de pga svangerskapsforgiftning, men de ser vel kanskje på alt?

Fikk litt noia her en periode, for jeg trodde det var lus!!! Det er lusalarm i barnehagen!! Men har sjekket alle i familien, og ingen har, så da er det jo nødt å være svangerskapsrelatert. Det er jo helt forferdelig!!!! Våkner 1000 ganger bare for å klø, og er helt blodig og oppskrapet på ryggen....Er nesten deilig å smøre på masse krem med parfyme så det svir istedenfor å klø! Forsvant noengang svangerskapskløen din, før fødsel? Eller har man det frem til fødsel?! Eller etter????

Skrevet

Jeg hadde svangerskapseksem på magen med min første. Men det er 20 år siden, og legen min visste ikke hva det var, så jeg smurte med hvitvask på magen, men det hjalp lite. Etter fødselen kom det eksem på hele resten av kroppen, litt annerledes for dette så ut som soleksem og jeg hovnet opp både på armer og lår. Ingen på sykehuset skjønte hva det var, de trodde kanskje jeg reagerte på vaskemiddelet i sengklærne, så jeg fikk dra hjem en dag tidligere. (Den gang lå vi en uke på sykehuset). Men det gikk ikke over da jeg kom hjem, så jeg kontaktet en hudlege som konstanterte svangerskapseksem med en gang. Fikk en salve som jeg smurte meg inn med. Husker ikke hva det var, men det funka med en gang. Etter bare noen dager var jeg helt fri for både eksem og kløe.

Lykke til. Håper du finner noe som fungerer, for det kan være et reint h...ete så lenge det pågår!!!

Skrevet

Huff, husker jeg klødde som rakkeren i forrige svangerskap :(

Kjøpte meg en slags "oljesåpe" på apoteket som lindret det verste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...