Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Min mor synets det var dumt at jeg var gravid med nr 3 allerede. Er 2 år mellom mine barn, dvs de vil være 4 og 2 når nr.3 kommer. Hun syntes jeg burde ha ventet i flere år med nr.3. Jeg ble irritert, nr.3 var planlagt, og jeg vil ha barna nært i alder. Tenker det minste hun kunne si var gratulere, og ikke være så negativ.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 ingen som har opplevd noe lignede?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Alle har vært glade på mine vegne, heldigvis! Ville blitt veldig såret om noen syntes det var dumt å få nr.3.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Vi fikk tre unger på 3 år, og har jo hørt noen som har sagt at de mener at det må være altfor tøft. Jeg personlig syns ikke det, men mannen syns det da. Da jeg nevnte rett etter fødsel med nr 2 at jeg ønsket en til med en gang, fikk jeg noen advarsler om at jeg burde gi meg mens leken var god. - Nå hadde jeg to friske barn, og at man ikke hadde noen garanti for at den tredje skulle være frisk. Nå når jeg venter nr 4 (ikke planlagt) og yngste er 1 år, forteller mannen min at mora hans syns vi allerede har for mange og for tette barn. Hun har aldri sagt noe til meg. Jeg ønsket meg flere enn to barn, og når det tok mange år før vi fikk til den første, må vi få de tett om drømmen skal gå i oppfyllelse:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Jeg har bare 2 barn enda, men ønsker meg ett til. Er veldig spent på reaksjonen om vi skulle bli gravide, for det virker som om "alle" nå mener at vi er ferdige. Svigermor synes at 2 barn er mer enn nok, og det virker som om mamma mener det og for hun driver og sier hele tiden at de og de klærne etter ungene mine kan jeg jo gi bort osv. Så jeg forventer ikke at de blir så veldig begeistret akkurat om vi skulle få nr. 3, men det bryr jeg meg ikke om. Ikke blir det noe stress for besteforeldrene heller, for jeg ber dem så og si aldri om å passe ungene mine, så jeg skjønner ikke hvorfor de bryr seg om hvor mange jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå