Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 holder på å lage dåpskake til lillegutt som skal døpes i helgen, dette er riktig nok en prøve kake siden jeg er helt fersk i gamet. prøver å farge marsipanen til rosene rød men føler det ikke blir ordentlig. har brukt en del på en tannpirker slik som han på bakeshop sa når jeg kjøpte fargen. hvor mye bruker du ? det er ikke store marsipanklumpen det er snakk om. å hvordan knar du det inn, knar du med hendene som om du knar en bolledeig? å må man kna veldig lenge for å få frem fargen? skal også farge marsipan på ca 500gram babyblått(lokket på kaken) hvor mye farge ca tror du jeg må bruke, har slik dråpeteller.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 17. november 2010 dtter den litt jeg
Villa Perlesukker Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Hvilken farge bruker du ? Wilton sin? Og hva heter fargen? Jeg knar det inn og lar det gjerne ligge over natten med rød, sort og mørke farger slik at fargen kommer godt frem
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2010 vet ikke hvem sin det er, det er den de selger på bakeshop.no det står souires kitchen farge red og på den blå står det blue
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2010 http://www.bakeshop.no/index.asp?pmode=2&prodID=100958&prodgroup=Farge%20spiselig&prodgroupex=Farge%20pasta det er den typen
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2010 har foresten ett spm til, jeg skal bake hvitdame, gullrotkake og har veldig masse annet å gjøre på lørdag, går det ann å lage gullrotkaken på fredag og ta den hviteglasuren oppå på lørdag, eller blir ikke kaken god da? dåpen er på søndag
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2010 dytter denne litt jeg, men regner med du er opptatt med å lage eller pnte noe godt hehe
Villa Perlesukker Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Hei har vært på juleverksted Og ja vi har pyntet og styrt hele kvelden Den fargen du har fra squires og bakeshop.no mener jeg er den aller beste fargen Du kan jo lage kaken og legge den på kjøl til lørdag så ha på glasuren Eller gjøre dette på fredag. En kake som det blir bare bedre av å stå 2 dager
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. november 2010 det var vel kjekt har pyntet å styrt jeg også, på den hvitedamen, prøvekaken til dåpen. Ble ganske fornøyd Det var det jeg trodde, da tror jeg at jeg satser på å lage den på fredag om det går. har nok å gjøre lørdagen, skal lage hvitdame, pynte og dekkebord, hente blomster, hente mat og lage til koltbord med min far og farmor. jada mannen kan nok gjøre noe med det er jo begrenset med en 3åring og en på 3mnd i hus. tusen takk for svar:) å foresten, jeg elsker bloggen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå