Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Jeg har alltid ønsket å gifte meg, men samboeren min er ikke så veldig glad i store selskaper - og aller minst hvis han selv er midtpunkt. Dessuten er vi ikke i stand til (som kun en full inntekt + en student med huslån, barn og alt det fører med seg av utgifter) til å spare opp noe penger til bryllup. Vi har ikke lyst til å bruke en tidel av det vi har i lån på å gifte oss for å si det sånn! Jeg har jo tenkt å tenkt på dette og det enkleste ville selvfølgelig vært å giftet oss og hatt en liten middag med forlovere og aller nærmeste familie. Men jeg har veldig lyst på festen med full familie og venner Plutselig kom jeg på en god ide. Vi kan, istedefor å leie lokaler og ha tre retters middag, ha grillfest. Da kan vi invitere de vi vil, få en uformell atmosfære pluss at det ikke blir allverdens dyrt Onkel har erfaring med å helgrille rådyr, så det kunne vært en ide, eller vi kunne helgrilla svin. I tillegg kunne vi hatt hjemmelaga hamburger og grillspyd til barna og de som evt ikke ville hatt "hovedretten". Masse godt tilbehør. Sommerkjoler og sommerskjorter. Alkohol vil jeg ikke ha, for ønsker en helaften med hele familien inkludert barn i alle aldre, og da passer ikke alkohol (siden det ofte er noen som ikke klarer å begrense seg!). Så den utgiften vil vi jo uansett ikke få. Og grillfester må jo være ute, så eneste utgift til "lokaler" vil være partytelt som vi evt leier eller låner av venner og familie Og kjolen, den har jeg allerede, for lenge siden, funnet ut hvordan skal se ut. Så med litt hjelp så skal jeg sy den selv Så hvis alt går etter planen og jeg etterhvert får ring på fingeren. Må vel bearbeide mannen i huset litt først - så blir det kanskje bryllup sommeren 2013. Da har vi vært sammen i 10 år - så det burde passe bra
najs Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Det høres veldig koselig ut. Vi fikk grillbuffet i et bryllyp og det var fantastisk mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå