Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Jeg ringte nettopp legen min, og hun er selvfølgelig superopptatt fremover. Hun hadde ingenting ledig før om 14 dager. Så da er jeg 10 uker på vei ved første legebesøk. Er det litt sent? Spiller vel i grunn liten rolle om man kommer i uke 9 eller 10, men det ble plutselig en uke seinere enn planlagt i mitt hode....
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Det er ganske så vanlig at første legebesøk er rundt den tiden da du skal ha time, faktisk Med nr.1 var jeg på første legebesøk da jeg var 10 uker på vei, og med nr.2 var jeg på første time (valgte da jordmor istedenfor lege) når jeg var ca. 11 uker på vei. Så er nok bare å smøre seg med tålmodighet -jeg vet at den tiden før første legetime går uendelig treigt, men... sånn er det bare, hehe Lykke til med bebis i magen!
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2010 Om jeg ønsker å gå til jordmor, hva gjør jeg da? Ringer sykehuset eller legesenteret?
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 jeg skal i uke 10 selv. men jeg har vert på tidlig ul da. Men før jeg var på ul sa legen jeg kunne komme innen en mnd..altså innen uke 12..helst da etter uke 10..for de skal jo som regel kjenne på livmora at du ikke er gravid utenfor livmoren osv..det kan de ikke kjenne før etter uke 8 tror jeg.. jeg var i uke 8 sist jeg hadde føste legetime. Er nok like greit å gå i uke 10:) Jeg syns alltid legebesøk når man er gravid er så spennende jeg da, så ville nok også hatt tidligst mulig hehe
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Her hvor jeg bor vil de ikke ha inn gravide før i uke 12, så jeg venter fortsatt i spenning!
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2010 Hehe...Så lenge tror jeg ikke at jeg hadde klart å vente. Jeg syns selv jeg har vært superflink å vente, og jeg skal i uke 10
Snømusa2013 Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Jeg var på min første kontroll på mandag, er i dag 9+4. Helt normalt med første kontroll mellom uke 9-12....:-) Lykke til!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Jeg skal på legetime neste uke, da er jeg i følge mensterminca 6 uker på vei. Skal de kjenne etter livmoren altså? Hmmm, jaja. Jeg bestilte time på nett så de vet jo ikke hvor langt jeg er på vei. Men om hun synes det er for tidlig så får jeg vel heller bare en ny time når jeg er der eller noe, ordner seg sikkert
fjotteline Skrevet 17. november 2010 #9 Skrevet 17. november 2010 jeg hadde innvendig ul og da så han tudelig at det ikke var graviditet utenfor livmoren...
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 17. november 2010 #10 Skrevet 17. november 2010 Da finner du nærmeste helsestasjon med jordmor, ringer dit, og får deg en time
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå