2flottebarn;) Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Vil gjerne ha nr 3, hva er positivt og negativt med 3 barn? Vil ha ærlige tilbakemeldinger.
alvis Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Jeg har 2 barn og kan absolutt ikke si noe negativt om å ha 3 barn. Kunne godt tenkt meg tre barn selv. Jeg har to søsken så vi var tre barn i familien og det eneste jeg kan komme på var litt dumt var at vi ikke hadde råd å reise på ferie fordi det alltid var billigere med 2 voksne+ 2 barn. Det var sånn på sydenreiser og på bil+båt reiser. Det var trangt i bilen og vi kranglet alltid om hvem som måtte sitte i midten. Vi kunne ikke drive med de fritidsaktiviteter og kunne ikke reise på språkreise fordi foreldrene mine ikke hadde råd å gi oss alle det samme. Så i grunn handler det om penger og jeg syns ikke penger skal styre det så lenge du har råd å gi dine barn mat og klær. Ingen dør jo av å ikke få lov til å reise til syden. Når min far døde for et par år siden var jeg glad at vi var tre stykk som kunne støtte hverandre og vi har jo kjempemye glede av hverandre nå som voksne. Har du tid til å følge opp tre barn syns jeg du skal gå for tre:)
2flottebarn;) Skrevet 17. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2010 Jeg er vokst opp med 1 søsken. Har veldig godt forhold, men hadde vært hyggelig å vært flere. Tenker også slik at hvis det skulle skje noe med oss eller et av barna så er vi flere som står sammen. Takk for svar!
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Vi har to barn og venter nå tredje:) Mannen min er fra en søskenflokk på 3, mens jeg er oppvokst med en søster som er mye eldre enn meg. Vi har derfor ikke hatt det søskenforholdet som andre i tettere alder har og jeg følte meg ofte ensom under oppveksten. Jeg og mannen min synes rett og slett 2 barn et litt "lite", og håper våre tre jenter vil ha mye glede av hverandre opp gjennom årene
Ugl@ Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Når man har tre barn så blir det vel feil å si at det er noe negativt med det, man elsker jo alle barna like høyt :-) Spørs jo alder også, vil tro at tre tette som må holdes i hånda for at de ikke skal stikke av i alle rettninger kan være en utfordring, men selv har jeg en stor som snart begynner på ungdomskolen og to tette som nå er 3 1/2 og 5år gamle. Var litt travelt da de minste var baby og halvannet-2år, med nattevåk og alt som fulgte med, men nå er det en fryd stort sett, minus litt krangel og rot innimellom.
2flottebarn;) Skrevet 17. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2010 Tenker heller ikke på negativt i forhold til følelsene til barna, var mer det praktiske jeg tenkte på. Som bil, økonomi, levering, fritidsaktiviteter etc. Det er jo ikke noe tvil om at det blir en til å følge opp Tror jeg er gravid nå, da blir de to andre 4 1/2 og 2 år og 3 mnd når sistemann kommer. Blir tett, men da blir vi ferdig med nattevåk fortere;)
Ugl@ Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Avhenger mye av hvor krevende de barna dere allerede har er, ingen fasit. Vet selv hvor forskjellig barn er, og de er jo baby kun en kort periode, synes det var greit når de var bittesmå og lå i sengen, vognen eller på et pledd på gulvet og man hadde full kontroll på hvor babyen var, det var mer styr når de begynte å krabbe og etterhvert stabbe rundt over alt. Særlig siden jeg hadde en 2åring som også var høyt og lavt, pluss at "babyen" gikk selv da hun var 9mnd. Trodde en stund jeg skulle bli sinnsyk i den perioden, men har overlevd og nå er det toppers. Økonomisk så blir det jo litt mer, men så skal man huske på at endel kan arves også, i hvertfall når de er små. Blir vel verre senere.Heldigvis så er eldstemann fløyet fra redet når de to minste blir tenåringer regner jeg med i hvertfall...er det lov å si håper? ;-) Han har jo tippet 20år når hun på 5år begynner på ungdomskolen.
2søtesmåh Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Vi stoppet på to av flere grunner. VI er to voksne, og da kan i utgagnspunktet barna være med på det de vil, da det alltid er en voksn pr.barn. Jeg ønsker og følge med på barnas fritid og venner, og føler at med fler enn 2 barn vil det bli for mye og holde styr på mtp venner, hvem disse er, deres foreldre osv Rett og slett for å kunne være "ett skritt foran" om de havner med "feil venner"...Når DEN tid kommer. Samt at det tar TID og følge opp ungene. Jo eldre, jo mer er de med på, og man kan bare ikke se på en fotballkamp, være med på en håndball-cup, se en turnkonkurranse og hjelpe til på karatekurset på en og samme dag...Det går ikke, og jeg vil slippe og alltid velge, huske HVEM jeg var emd sist...Med to skal vi klare det... Nå er sannsynligheten for at jeg blir den eneste med ungene også stor..Brudd er en ting, sykdom, skade og død er en annen faktor som vil øke risikoen at jeg blir aleneforsørger til over 50%...Ja, jeg er realist....) Og den siste, avgjørende faktor for stopp på 2; våre barn sover lite. Urolig på nettene og tidlig opp på morgenen og lite behov for søvn på dagen. Det vil si at vi har nå 7år bak oss hvor vi nesten ikke har hatt lengre perioder hvor vi har kunnet sovet natta over...Og fortsatt er vi oppe 0600 i helgene som i ukedagene, men TROR nattesøvnen er sikret for fremtiden da..Minsten er snart 3,5 så på tide.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå