Gå til innhold

Diverse utstyr til den lille, hvor handler dere alt? Og hva velger dere?


M-M-M-mamma

Anbefalte innlegg

Vi venter vårt første barn, en liten prinsesse, 13. april og har nå begynt å se etter diverse utstyr til den lille. I og med at det er førstemann må vi ha alt og jeg vil ha alt nytt. Vi skal ikkje nødvendigvis spare på kronene, men være fornuftig. Jeg har sett på en del tester her på barnimagen, på forbrukerrådet og andre plasser på nettet og komt frem til noe, men fremdeles er det mye å finne. Hva handler dere andre og hvor? Hvis vi deler tanker, erfaringer og ideer blir det kanskje lettere for oss alle :)

 

Her er mine tanker rundt dette:

 

- Barnevogn: Har bestemt oss for Emmaljunga City Cross, den kom godt ut i en test og dekker våre behov. Blir mest sannsynlig svart sportsvogndel og hvit bag.

 

- Bilsete: Kjøpte Maxikosi Pepple m/family fix i går (svart). Denne vant testen hos forbrukerrådet. Er denne uken på tilbud hos BarnasHus.

 

- Stellebord: Finner ikke ut av dette!! Vil ha et som jeg kan stable vekk når jeg ikke trenger det lenger, men må se bra ut. Vil ikke ha kommode, men et med hard balje og stødige ben. Hjelp??

 

- Grindseng: Har ikke peiling på denne heller. Skal være hvit og solid. Må kikke mer etter dette.

 

- Vippestol: Har sett på BabyBjörn (svart), men har ikke bestemt meg. Noen som kan anbefale en?

 

- Vugge: Min kjære svigerfar lager denne for hånd. Han har to barnebarn fra før av som har fått hver sin i furu. Vår blir hvit. Gleder meg :)

 

- Brystpumpe/baby-monitor: Tror det blir avent sine produkter. Vet ikke enda.

 

Er det andre ting jeg må huske på? Klær, flasker, smokker, stelleutstyr osv. er en selvfølge :)

 

Som dere merker er dette noe som tar en del av tiden min nå, jeg vil ha alt klart :) Skal også snart i gang med barnerommet. Vil ha en kontrastvegg i lys rosa med sølv :) Blir gøy å begynne med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, dette er gøy å tenka på!! :) Me har ikkje kjøpt inn noko endå, bortsett frå ei reiseseng me fekk til to hundre på loppemarked...

 

*Vogn: Me må sjekka at det er plass ved sida av hundeburet i bilen, men me ynskjer oss ei Mountain Buggy Terrain. Den hadde vore perfekt her som me bur, med masse traktorvegar og skogsvegar å trilla på. Ellers blir det nok enten TFK Joggster Twist eller Mountain Buggy Urban Jungle.

 

*Bilsete: Det blir Maxi Cosi med Isofix-base, har ikkje sett så nøye på modell enno. Men Maxi Cosi er i alle fall kompatibel med alle dei vognene eg nevnte over.

 

*Stellebord: Her går me nok for IKEA sitt Sniglar-bord, det er billegaste sort MEN kom best ut i test. Kostar to hundre! :)

 

*Seng: Det er allereie er sprinkelseng her på garden, men viss me skal kjøpa ny så blir nok også dette frå IKEA, og sikkert i Sniglar-serien det også. Så kjøper me ei ordentleg god madrass!

 

*Vippestol: Så langt har me ikkje tenkt enno. Bror min og kona har ein BabyBjörn-stol som dei brukar masse. Ellers skal me kjøpa ei skikkeleg tjukk yogamatte til å ha på golvet som ungen kan ligga på innimellom - og så kan jo eg trena yoga på den også...;)

 

*Vogge: På loftet står vogga som pappa laga til sin førstefødte, den er skikkeleg skeiv og herlig (han har blitt ein bedre snekker med årene...), så dersom me treng vogge så bruker me nok den. Med mindre me får ei overrasking til jul eller noko.

 

*Brystpumpe/monitor: Så langt har me heller ikkje tenkt. Men trur eg vil prøva manuell pumpe før elektrisk, i alle fall. Høyrest litt skummelt ut med elektrisk...ser for meg at puppane blir sitjande fast og allslags skremmande ting, haha! :D Bror min har ein monitor som var kjempegrei, men hugsar ikkje kva merke det var.

 

*"Ammeseng": Med dette meiner eg sånn lita seng som står inntil vår seng, type Baby Bay. Sånn at det berre er til å skyva ungen bort om natta for å amme. Me skal ha den som er på Barnas Hus til ca 1500 kroner. Det er hjul på den, men dei går an å ta av.

 

Ellers har me masse oppussing att før alt er klart, litt for mykje etter min smak eigentleg! To soverom og eit bad...badet skal byggjast heilt om, så det er ein stor jobb. Barnerommet har siste prioritet, for å seie det slik...og det er jo ikkje krise om dette ikkje er heilt ferdig til termin, for ungen skal jo sova inne hjå oss i byrjinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det trivligste jeg vet om !!!!

Hadde city cross til første vi å, edge duo denne gang, supre vogner etter min smak :))

 

Det jeg kjøpte sist var ALT, sprinkelseng siden vugge ikke varer så lenge, men hvis jeg hadde fått den gratis som deg hadde jeg seff tatt imot :P

vippestol brukte jeg ifra mini var 2 uker, gull verdt mener jeg.

Stellekommode, men fant ut at det funka fint med bare en badebalje + den er enkel å stuke vekk, bleie skift tok jeg i sofan eller på gulvet når den fikk noen mnd på seg, gikk ikke på badet hver gang, men det er meg da :P

Har ei leke matte på liggende på gulvet som gullet trivdes godt under, dingler leker de kan ta etter.

Et par pledd, helsepledd og et fleec eller noe i den duren.. pumpe kjøpte jeg etterpå da.

Vi kjøpte ikke typisk lekegrinn, men ei reiseseng, den funker som grind den å + du har sove vekke eller overnattinsseng, 2 fluer i en smekk ;)

Klær kjøper ofte på hennes, kapphal og cubus, er billig å masse søtt syns seg.. de typiske baby klæren som koster litt mer da, kjøper jeg på storken eller babycomfort, hvet ikke om det heter det alle plasser, mrn er sikkert butikker med samme tøyet, hehe..

Så er det dyne og pute + sengesett da, å madrasss til sprinkelseng eller vugge/kurv :)

Har graco bilstol med base fra 0-13 kilo(0-1år) Har britax til eldstemann som babyen får når han begynner å bruke sittepute i bilen :)

 

Lykke til videre med babyshoppingen :D

Har alt det store tinga fra sist, så blir klær, sengesett og barnevogn å kjøpe denne gang, nesten litt trist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Due... her har vi planene stortsett klare skjønner jeg :) Når de gjelder vogn, tenk på at dette lille frøet fort blir ett stort frø som etterhvert gjerne vil være litt selvstendig så jeg anbefaler deg å velge tekstiler på vogna som lett lar seg vaske og ikke lett tar flekker. Brystpumpe er noe helsestasjonen låner eller leier ut om du skulle få behov for en, det er langt fra sikkert at blir nødvendig... Jeg trengte ingen til nr.1, men måtte leie en til nr.2, da leier du maskinen også kjøper du slange, flaske og den delen som er mot brystet. Smokker og flasker er det heller ikke sikkert du trenger. Ikke alle barn bruker smokk, og jo lenger du kan drøye den jo bedre for ammingen :) Seng, finn en dere liker som er enkel å heve/senke bunnen og som gjerne kan skråstille bunne i (uvurderlig om babyen får vondt i magen).

Klær får man gjerne i hopetall når babyen blir født, å de vokser jo så ubeskrivelig fort at om du shopper inn masse selv på den fronten så kan mye bli liggende ubrukt.

Masse lykke til i planleggingen å i redebyggingen din :)

Men jo du har rett, masse man "må" ha på plass når man venter en liten sjef :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er flere enn meg som er i "planlegge og handle" fasen til den lille kommer :) Takk for masse gode tips :)

 

Lurte på en ting: Nr 2 på vei <3: Hvorfor Edge Duo denne gangen? Var du ikke fornøyd med City Cross? Litt kjekt å vite grunnen :) Kanskje jeg bør vurdere den også :)

 

Til Anonym: Bagen på vognen vil jeg ha i hvitt da den bare brukes i ca. 6 mnd, så er det over til svart sportsvogndel. Er jo et vår-barn jeg får så håper på en nydelig sommer med hvit, stilig vogn :) Du har et poeng med det å leie brystpumpe. Jeg må nok ha det uansett da jeg har silikonimplantater (pga asymetriske bryst) og mest sannsynlig får melkespreng fortere enn de uten.

 

Gleder meg sååå til å handle videre :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

vi har også termin i april og skulle se på stellekommode (type STAR) og matstol (Primi Sogni) på Babyshop lørdag som mine svigerforeldre skulle kjøpe til oss, de skulle også kjøpe vogn men den skulle vi ikke se på før nærmere jul..

De hadde det vi var ute etter så vi satte av det, og så skulle vi bare "se på" en vogn vi har sett i katalog, men tro det eller ei, de hadde salg på en Emmaljunga edge Duo Celabration vogn i fargen White (kunstskinn), med masse inkl. parasoll, stelleveske og skinnpose ;) Så da ble det vogn allerede også.. På toppen av det hele så fikk de 10% på alt da de meldte seg inn i Babyshop's VIB klubb, gjøres i butikken og gir altså 10% på første kjøp.. Så vi skal også melde oss inn i den når vi kjøper pumpe og vippestol på nyåret.. skal også kjøpe en fra BabyBjørn..

 

Men oppussing av babyrom gjenstår, så imens står tingene utstilt på gjesterommet, til de to store barnas store glede ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler heller ikke manuell pumpe, hvos du har tenkt å pumpe en del, pga spreng, så er det slitsomt og tidkrevende med manuell.. Hadde det selv sist til mine to første, men nå har jeg også silikon så jeg ønsker meg en elektrisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok for elektrisk brystpumpe når jeg først skal kjøpe. Det høres liksom lettere ut. Hvordan var det for deg med silikon forresten. Gikk det greit med melk i de og gikk ammingen bra?

 

Så heldig du var som fikk så mye nytt på en gang :) Og så 10% på relativt dyre produkter i utgangspunktet. Det hjelper på, for det er jammen ikke billig å handle inn alt som trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det kommer til stellebord så har vi kjøpt fra IKEA, denne er kombinert hylle og stellebord.. Jeg syns det er fint å slippe å stå å stelle fra siden, her får du barnet rett foran deg. Så kan man kjøpe en fin stellematte å legge på der! :) Billig er den også! :)

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29828090

 

Så vil jeg anbefale alle å ta en titt på www.bambina.no.. der har de så mye fint! Kjempe nydelige uro, babygym og slike ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dere virker litt gale som shopper alt dette så tidlig jeg! :) Har ikke kjøpt så mye som en sokk.... Eneste jeg har kjøpt er besafe til bilen.... Jaja, men nå kommer jeg kanskje til å stresse på slutten så den som ler sist ler best kanskje.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...