Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Besteforeldrene på begge sider insisterer på å bli kalt bestefar og bestemor. Det synes jeg er veldig upraktisk, da må de jo omtales som "bestemor i Oslo" osv. hele tiden. Er dette vanlig? Må legge til at begge sidene "het" bestemor og bestefar fra før, men jeg kan ikke forstå hvorfor det må være likt for alle barnebarna.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Ja det er vanlig å ha bestemor i oslo og bestemor i bergen foreksempel. Det er også vanlig at en bestemor er både farmor og mormor. Om dine vil være bestemor i bergen og bestemor i oslo får de jo bare være det.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Enig med deg at det er tungvindt. Kan ikke den andre enten hete far og mor, farmor og farfar eller mormor og morfar?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Bestemor og bestefar er jo i utgangspunktet et fellesbegrep på, ja, besteforeldre... Så de er jo det. Men jeg forstår frustrasjonen. Jeg er oppvokst med at jeg har hatt fire besteforeldre, men har hatt personlige kallenavn på dem. besteforeldrene til mini her, på far sin side insisterer også på og bli kalt bestemor og bestefar, noe som kræsjer siden mine foreldrer også kaller seg for det(jeg prøver og si mormor og morfar, sånn at det blir forskjell) Klønete fortalt, men skjønner greia di. Aner ikke hvor gamle barna dine er, men kanskje de kommer på egene kallenavn når de blir i en viss alder...? Beste, besta, bibbi, momo, mor, far................??
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Da jeg var liten kalte jeg foreldrene til moren min for mor og far. Så ble jeg større og ville kalle mine egne foreldre for mor og far istedenfor mamma og pappa, men navnene var "tatt". Så min løsning den gangen var å kalle mine foreldre med navn, ikke gå i den fella å kall besteforeldre for mor og far.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 det er ikke uvanlig og går helt fint, men for oss som har mye kontakt med besteforeldrene, så ble det upraktisk. Vi gjorde det bare rett og slett slik at der hvor det var andre små barn i familien som kalte det ene paret bestemor/far, så fortsatte vi med det. De andre fikk hete ifht at det var mor eller fars foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå