Gå til innhold

Forlenge sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32, og sliter både med bekkenløsning og med en låsning i ryggen. Sliter også med å sove fordi jeg har så vondt.

Har en kontorjobb som gjør at jeg må sitte hele dagen, noe som gjør smertene mye verre. Har jobbet 50% siste tida, men har vært 100% sykmeldt nå den siste uka pga økte smerter. Sykmeldingen går har siste dag i dag, og jeg usikker på hva jeg skal gjøre.

"problemet" er at formen er svært varierende. Mandag var jeg helt utslitt og gråt jeg når jeg hentet mannen (har bare en bil, og jeg skulle til fysio). Eneste jeg hadde gjort var å gå en tur, og vært på trening hos fysio. Dagen i går var ikke særlig andelenes innholds-messig, men formen var bedre. I dag er jeg verre igjen...

Trives i jobben min, og skulle gjerne sett jeg kunne ha jobbet 100%, men det er dessverre ikke mulig. Men spørsmålet er om jeg i det hele tatt bør ta sjansen på å jobbe i det hele tatt. Hverken ryggen eller bekkenet blir noe bedre av det (selv om psyken min gjør)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ville bedt om 100% sykemelding i din situasjon. Jobbe kan du gjøre senere. Nå må du tenke på deg selv og barnet ditt.

Skrevet

hvis du veldig gjerne vil på jobb, så hadde jeg snakket med din leder om muligheten til å få jobbe bittelitt og selv få bestemme når (ifht dagsform).

Det er faktisk lov å jobbe f.eks. 20% fordelt på to dager osv.

Lag deg i så fall en ukeplan hvor du setter opp en ting hver dag

f.eks. fysio en dag, jobb en annen dag osv.

Skrevet

¨Får dele opp dagen som jeg vil når jeg er sykmeldt, når jeg jobbet 50% jobbet jeg et par timer, tok en lang pause gjerne med trening (øvelser fra fysio, yoga eller svømming), for å så jobbe noen timer til. Fikk likevel gjort litt, og følte meg nyttig!

Men ved å jobbe 20%, er jeg ganske sikker på at jeg hadde lagd mer arbeid for mine kolleger enn om jeg ikke er på jobb. Har dessverre ingen arbeidsoppgaver som tar kort tid, noe som gjør at noen andre må ta over mitt halvferdige arbeid (og det er vel like lett som å fullføre andres norsk stiler!).

Så i mine øyne står jeg mellom å jobbe 50% eller ingenting :-S Aktiv sykmelding vil vist legene ikke skrive ut lenger.

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. Har selv gått fra å være 50% sykemeldt til nå å nli 100% sykemeldt fra i går. Jeg vil jo helst jobbe, og har dårlig samvittighet overfor jobb. Men jeg innser at helsa må komme først.

Du må huske på at det uansett ikke er mange ukene til du skal ut i permisjon. Forstår veldig godt at dagene blir kjedelige når man er i sånn passe form, men du ønsker vel ikke å slite deg helt ut før babyen kommer? Tiden rett etter fødsel krever mye av en, og når du nå er i dårlig form så er det faktisk helsa du må tenke på i første rekke.

Vet at det ikke er lett, sliter med de samme tankene selv og skulle gjerne vært på jobb. Men går det ikke så går det ikke, er man ikke i stand til å jobbe så er det faktisk det beste å være sykemeldt.

Skrevet

dra på jobb! når du kan vurdere om du skal jobbe eller ikke er du ikke "kvalifisert"nok til å være sykemeldt!! latsabb

Skrevet

Lat vil jeg ikke kalle meg. Spørsmålet mitt går vel mer ut på hvor mye smerte bør en holde ut før man kaster inn håndkle...

Har snakket med legen, lagt fram saken ærlig, uten å overdrive og hun ville sykmelde meg videre 100%

Skrevet

At noen synker så dypt at de kaller andre for "latsabb" i en diskusjonsrunde som dette, bidrar til å forsøple hele forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...