Gå til innhold

Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva for bivirkninger fikk du som har gått på det?

Når følte du selv at pillene begynte å virke?

Hvor lenge har du gått på de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ikke på de lengre.

Jeg fikk de da jeg fikk svangerskapsdepresjon og sluttet etter ca 6 mnd på de.

Følte i alle fall selv at jeg ikke hadde noen bivirkninger av cipralex. Har prøvd andre anti depresive tidligere som har gitt store bivirkninger, men med disse kan jeg ikke si at jeg merket noe spesielt.

Det tok vel nesten en måned før jeg følte full effekt av de, men jeg gikk også gradvis opp i dose.

Legen min var også ganske nøye med å sjekke opptaket i blodet, spesielt i starten, sånn at hun fikk satt meg på det hun mente var riktig dose.

Skrevet

Jeg har gått på Cipralex i ca 2,5 år. Gått på 10 mg daglig, men har også vært oppe i 20mg i lengre perioder.

Cipralex har hjulpet meg mye med tanke på depresjonen.

Men den har også gjordt at jeg er så trøtt hele tiden at jeg godt kan sove 24 timer i døgnet....

Skrevet

Hi her:

Nå har jeg gått på cirpralex i 10 dager, har bare vært hjemme de to siste dagene. Skikkelig ubehagelig bare å gå ut og tomme søppel og hente posten, så jeg har da gått fort inn igjen. Føler at folk følger meg med øynene hvor hen jeg går når jeg er ute.

Og så har jeg hatt drømmer som jeg husker veldig godt når jeg våkner, de virker så ekte.

Flere med erfaringer med cipralex?

Skrevet

Jeg ble vannvittig dårlig av cipralex, spesielt første mnd. Både angsten og depresjonen ble minst ti ganger verre og jeg var innom legevakten flere ganger, mildt sagt hysterisk. Matlysten som var dårlig i utgangspunktet ble helt borte og jeg brekte meg foran doskåla. Brukte 5 mg første uka,trappet deretter opp til 10 mg. Sluttet på de etter 3-4 mnd, da jeg ikke var noe bedre ( selv om det ikke var så ille som i oppstartfasen). Legen anbefalte meg å trappe opp til 20 mg men da nektet jeg plent, var livredd siden jeg ble så dårlig.

Men har jo ikke prøvd de "fullt" ut og heller ikke turt å prøve noe annet etter dette. Så her går jeg deprimert som f..fremdeles etter et års tid.

Hva er det du sliter med da? Håper du snart føler deg bedre, du er ikke alene.

Skrevet

HI her:

sosialangst.

Jeg bare håper de begynner å funke slik at jeg ihvertfall kommer meg ut en tur hver dag. Jeg har gått på de før og da var jeg ute hele tiden, på biblioteket, kafe, var med familien. Og rett og slett det var super tid.

Men nå er jeg så f... deppa.

Kan det være at det er sånn at det må gå litt ned før det går bedre?

takk for hyggelig svar!

Skrevet

Ja det blir ofte litt verre før det begynner å gå oppover.

Skrevet

Legen burde ha informert deg om at ved oppstart med antidepressiva er det vanlig at man blir værre de to-tre første ukene....

Hold ut, så håper jeg de hjelper deg over kneika! Cipralex har vært en livredder for meg!

Skrevet

De har hjulpet meg veldig.

Lider av panikkangst, ikke depresjon.

Vektøkningen kunne jeg vært foruten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...