Gjest SweetMommy <3 Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Jeg har så vanskligt å puste innimellom, det kjennes ut som jeg ikke får nok oxygen in og det gjør meg skikkelig redd, I går natt når jeg gikk og la meg så var alt greit men så våknet jeg bare 10 min etterpå av at jeg følte at jeg ikke fikk puste, Jeg måtte sette meg opp og gå litt, jeg prøvde å sovne igjen men det gikk ikke det var så vanskligt at få in nok luft, jeg klarte ikke å sovne på kjempe lenge. Dette skjer ofte, ikke bare når jeg ska sove men og når jeg sitter og står. jeg er bare 29 uker på vei og jeg har hadt det sånn som dette i sikkert 2-3 uker. jeg blir redd av å tenke på at jeg har så lenge igjen til fødsel, fordi jeg tror det bare kommer bli verre=(
Bompibjørnen *født* Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Har hatt det slik en stund jeg også, føler at jeg har løpt maraton opp en bakke og står å hiver litt etter pusten. Men de siste dagene nå har det gått bedre faktisk. Er i 34 uka.. Det har nok noe med stilling på baby og at den presser litt på lungene, så det er nok helt normalt. Blir bedre når baby synker ned og slipper lungene fri:) Om natta hjelper det hvertfall å ligge på siden med hode/rygg litt høyt.. ikke ligg på ryggen, da blir det bare verre! Lykke til!
Luna har født. Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Uff, høres ikke godt ut. Jeg har også opplevd lignende. Stå stille i en kø for eksempel, takler det ikke. Da får jeg sikkert BT-fall og føler jeg ikke får puste og må bøye meg ned. Innimellom får jeg det når jeg legger meg, i kombinasjon med hjertebank, da blir jeg livredd og full av katastrofetanker. Får rett og slett angst av dette. Så har jeg heldigvis mange fine dager uten dette, og nå er jeg snart i mål gitt. Skal nok gå bra ser du, snakk med jordmor om dette, hun kan berolige:)
Gulljentene Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Når magen er høy blir det trykk på lungene og dermed vanskeligere å puste også, MEN det kan forverres ved at jo mer du tenker på at du ikke får puste, jo mindre får du puste :/ Slags kombinasjon av dårlig plass til lunger og mini-angstanfall høres det ut som for meg. Man kan jo få litt panikk av å ikke få puste som vanlig.
Snøfnugg75 Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Babyen pressar på musklar og lunger. Det er ekkelt! Du kan prøve å sitteligge. Ligg på ei stor pute slik at overkroppen kjem opp.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 Kjenner meg godt igjen! Hadde det slik i flere uker. Ufattelig ubehagelig. Føltes som om man ikke får nok oksygen uansett hvor mye man trekker inn pusten. MEN jeg kan berolige deg med det at det går over. Etter at magen min begynte og synke så har det ikke skjedd en eneste gang! Så det er bare det at magen presser på og gjør det trangt og ubehagelig å få nok pust.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå