Gå til innhold

Bilstoler igjen..Hva er de beste setene for perioden 2-4 år???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket bilsete anbefaler dere for barn som ligger langt over gjennomsnittet på høyde og som kan monteres bakovervendt i en normal bil?

Mini er 1,5 år og litt under gjennomsnittet nå, men om hun vokser som de fleste andre i familien så begynner hun å strekke seg snart og kommer til å være lang som 3 og 4 åring..

I dag har vi Acta Graco duologic. Noen med erfaring med dette? Kan vi reine med at det er for lite til sommeren, eller bør det holde til hun er 4?

selene er så korte, men som jeg nettop har lært inne på ananymforum skal jeg ikke ha ytterklær på, så kanskje det blir mer å gå på da?

Mine krav til bilsete er:

Kan monteres bakovervendt med isofix og med vanlig belte i vanlig bil.

Sikkerhet...Setet må være av de tryggeste på markedet for alle typer kollisjoner.

Montering må være enkelt sånn at det ikke monteres feil om andre skal bruke det når de passer ungene.

Taknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skal ha muligheten til å feste med isofix eller setebelte, så har du ikke så veldig mange andre valg enn Akta Graco Duologic. Vi hadde også disse kriteriene når vi skulle kjøpe ny stol, og det var den eneste jeg fant da.

Senere ha jeg funnet et til, som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men det er ikke et av de mest kjente, og tror heller ikke det kommer så bra ut på tester.

Vi har altså Duologic til vår snart 2 åring. Det passer helt fint for han, og vil gjøre det en god stund til, men så er han litt liten for alderen.

Skrevet

Takk for svar!

Hvordan har dere selene? Er de på øverste hakket nå?

Setet i seg selv er stort nok leenge, er selene som bekymrer meg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...