Gå til innhold

Parkeringsbot:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyskolen min har en "privat" parkeringsplass utenfor bygget som man kan søke om parkeringstillatelse til ved årets start. To uke etter skolestart fikk jeg mail om at jeg var innvilget parkeringstillatelse, og fikk beskjed om at jeg kunne hente den på skolen. Jeg var ikke på skolen før 4 dager etter at jeg fikk denne mailen, og i løp av disse dagene hadde Europark fått tillatelse til å skrive ut bøter. Da jeg kom på skolen på mandagen parkerte jeg på skolens parkeringsplass, og sprang opp for å hente parkeringstillatelsen min. Akkurat i det øyeblikket jeg kom tilbake stod parkeringsvakten å skreiv ut bot til meg. Jeg viste han tillatelsen min, og forklarte situasjonen og spurte pent om han kunne slette den. Han sa det ikke lot seg gjøre (mulig det er sant) og ba meg om å sende inn en klage om jeg ikke var enig i boten. Jeg gikk derfor rett hjem og scannet inn parkeringstillatelsen min og forklarte situasjonen. 1 mnd etter fikk jeg avslaget i posten.

Er dette riktig? Skulle jeg ha parkert 2 km unna, betalt billett, gått bort til skolen for å hente tillatelsen, gått tilbake, for så å kjøre bort å parkere utenfor skolen, fordi man ikke i følge Europark ikke har lov til å forlate bilen parkert verken for å veksle, hente tillatelser eller for å løse ut billett??

Argh!!! Måtte bare få ut litt aggresjon. Boten på 770 kr er forøvrig betalt, men håpet er jo at noen av dere skal si at det er mulig å få boten fjernet ved å ta klagen videre til neste instans.. Selv om jeg tviler på at det nytter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det mangler synlig billett/parkeringsbevis eller at billetten har gått ut så er det 5min. buffersone før bot skrives ut (slik at man skal rekke å legge på mer penger på automaten. veksling ol. må man planlegge selv utenom).

Når boten først er skrevet ut så har ikke parkeringsvakten mulighet til å slette denne. Alt går på data og parkeringsvakten har ikke myndighet til å slette noe som er gått inn i systemet (for å forhindre at de sletter bøter gitt til venner, familie etc.)

Du klagde sikkert til Aktiv Kapital. Og de har på vegne av gårdeier (Europark eier ingen parkeringsplasser. de drifter dem for gårdeier) regler å forholde seg til.

Ønsker du å ta saken videre så klager du til Parkeringsklagenemda.

Skrevet

00:29 Høres ut som om du har erfaring innenfor bransjen ja.

Skrevet

Det hadde jeg aldri funnet meg i!! Totalt urimelig!!

Synd du har betalt....

Jeg hadde kranglet skikkelig på den der!

Skrevet

Ank avgjørelsen! Min erfaring er at første klage alltid blir avvist...

Jeg fikk bot en gang da jeg parkerte på en plass hvor det var gratis etter et visst klokkeslett. Da jeg skulle hente bilen så var det bot på som var skrevet ut 15 minutter etter at det ble gratis, med begrunnelse "manglende betaling". Jeg klagde, naturligvis, og fikk avslag! Klagde igjen, og fikk medhold og pengene tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...