Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Xmannen min er en særing. Vi har vært skilt i 2 år, og har ikke kontakt annet enn ved samvær, noe som skjer relativt sjelden. (Hans valg) Nå fikk jeg plutselig en sms, hvor det sto at han ville at jeg skulle ta over et visst lån vi hadde tatt opp sammen en gang.. Jeg har ikke råd til hverken det ene eller det andre, og siden han så og si ikke betaler barnebidrag syns jeg dette rett og slett var frekt! Ja, vi var to om dette lånet, men han sa når han flyttet ut at han skulle betale det... nå 2 år etter mener han jeg skal ta d? Vet han har snakket med moren sin, så skjønner hvor dette kommer fra... Hun tåler ikke tryne på meg, greit nok det, men nå har hun vel gitt han økonmisk rådgivning... Jeg sa til han at jeg ikke har råd, siden jeg er alene og må dekke alt av utgifter til barna selv.. Vi var to om lånet sa han.. Ja, det var vi om barna også, sa jeg, og la på. Orker ikke mer drama fra den familien der kjenner jeg...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 si ja du kan betale din del av lånet. Men si også at han bør begynne å tenke på å betale barnetrygd...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Bra svar fra deg, helt enig med deg! Tror jammen meg at jeg hadde tatt en tlf til morem hans også og sat at så leneg du får nanda fra han i bidrag eller at han stiller opp for ungene v sine så får han bare ta seg av dette lånet alene;) Ikke gi deg...Men ståt lånet på dere begge eller bare på han?? Står lånet på deg også er du også juridisk ansvarlig for at lånet blir betalt..
Sweet Amber Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 I utgangspunktet tror jeg at vi ville delt et slikt lån likt mellom oss, altså at en av oss ville tatt opp et lån for å betale halve det lånet som var igjen så vi hadde hvert vårt. Men så ville den som hadde hovedomsorgen av oss to fått barnebidrag til avtalt tid hver måned og vi ville hatt fast samværsavtale som vi overholdt så da er det kanskje ikke sammenlignbart:) Å komme med noe slikt to år etter ville vært uaktuelt. Holder med deg jeg, dere var to om barna også og om han vil gjøre noe som helst med den økonomiske avtalen dere imellom må han først betale sin del av oppfostringen av ungene.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Nei, står kun på han.. er et fillelån, men han har sjelden betalt på det, så det har rentet seg visstnok. Han har prioritert helt feil, men bryr seg ikke. Jeg kjenner jeg egentlig bare vil gi blanke i hele greia, og at han kan bli så sur han bare vil.... HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Siden lånet står på ham, så søker du bidraget gjennom NAV, og driter i lånet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå