Gå til innhold

Gråter i søvne :(


<3Minesmå<3

Anbefalte innlegg

Min lille solstråle gråter i søvne stakkar :( Bare i det han nettopp har sovna.. Men det er så fælt å høre på.. :s Er det noe han drømmer? er det tidligere opplevelser som gjør at han gråter? Han er 4.5 mnd nå å for 1 uke siden var jeg uoppmerksom i 2 sekunder å da datt han ned fra sofaen.. :( han rulla seg rundt å datt ned å landa på ryggen.. Han landa på matta ved siden av sofaen, tror ikke han fikk så vondt, men ble nok fryktelig redd.. det var etter denne hendelsen han begynnte å gråte i søvne :( å nå føler jeg meg som den værste mamma'n i verden for å være uoppmerksom de 2 sekundene.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Min baby kan også begynne å gråte i søvne. Det har han gjort opptil flere ganger nå, og jeg tror han drømmer. Er ikke godt å vite hva de drømmer om disse små;) Men ja, det er sårt å høre på. Verker i mammahjertet mitt da:) Og jeg synes ikke du skal tenke mer på den fall-episoden. Det gikk jo bra!:) Du er IKKE en dårlig mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråt i søvne hos små babyer er helt normalt, og kan ofte skyldes at de sliter litt ved overgangen i søvnfasene (mellom lett og tung søvn). Mareritt får de ikke før de blir eldre, fra ca 2 års alder- så du kan ta det heeelt med ro, den lille gutten din har ikke vonde drømmer eller traumer fra fallet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er akkurat lik, gråter ofte litt i søvne den første timen etter at vi har lagt ham.

 

Jeg leste i en babybok at fra 6mnd er dette vanlig fordi babyene da tar inn så mye mer intrykk iløpet av dagen, og disse skal fordøyes (om jeg kan kalle det det) når de sover. Derfor kan de bli litt urolige.

Har prøvd å følge med på dette, å ser at det er de travleste dagene våre at han er mest urolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille Jonathan gråter også i søvne.. jeg blir nesten litt trist når jeg ser og hører det...i natt gråt han såpass at jeg måtte ta han opp..

Det at gutten din datt ned fra sofaen og gråter når han sover kan bare være tilfeldigheter, håper vi. Da burde du ha merket det på andre tidspunkt, feks når du løfter han osv... så tror nok ikke det er derfor .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Tusen takk for svar! Det letta en mamma's hjerte :) I går gråt han så fælt at jeg til slutt måtte ta han opp.. :s stakkar lille prinsen min.. Håper det går over snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være tenner også? Guttungen her har vært veldig grinete på natta og har fått to tenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen skriver her - han har nok fått litt for mange inntrykk i løpet av dagen som skal bearbeides. Babyer blir lett overstimulert, da de ikke har noe filter, men tar inn alt rundt seg.

 

Du kan nok være helt trygg på at det ikke er fallet fra sofaen som forårsaker gråten! Og dette er noe de fleste mammaer opplever - plutselig kan babyen rulle, og uhell kan skje... Min eldste jente datt ut av senga vår to ganger med få dagers mellomrom - jeg var uoppmerksom, og hadde ikke skjønt at hun faktisk kunne rulle! Ingen varige mén hverken fysisk eller psykisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...