Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Jeg er helt fra meg. Så filmen Sophie's choice med Meryl Streep. Hun er jøde og i Auschwitz med sine 2 barn. Nazioffiseren tvinger henne å velge mellom sine barn, hun kan ikke. Når han sier at da dør begge velger hun sønnen sin og datteren rives fra armene hennes for å bli drept i gasskammer. Jeg griner og griner, jeg klarer rett og slett ikke å få bort bildene ut av minnet. Aldri kunne jeg velge mellom mine 2 barn, men lurer på om jeg ikke ville klart det likevel hvis begge trues med døden.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Ja, dette er desidert den værste scenen i noen film ever!!!! Maaange år siden jeg så den, men glemmer det aldri! Grusomt!
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Har ikke sett den, og tror ikke jeg vil heller:(
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Huff.. den tror jeg ikke jeg har sett... Skal laste ned.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Jeg hadde valgt min datter, og bakgrunnen er min tanke og kunnskap om deres voksenliv. Min sønn vil ha vansker også som voksen og slite med sitt liv, min datter har bare småvansker som vil forsvinne med alder. Vondt helt til hjerteroten, men dette hadde vært mitt valg. Slik som jeg har tatt dette valget dette året, selv om min sønn ikke mister livet av det, men har mer håp om et bedre voksenliv. Sviket, og følelsen av dette, er så utrolig sterk i meg som mor. På en måte hadde det kanskje vært enklere for alle med gasskammer.... Grusomt å tenke sånn, men...... En vil ikke velge mellom sine barn, en klarer det egentlig ikke. En velger fordi en må, ellers blir valget tatt for en. Da velger en den som har best sjanse i livet generelt. Har ikke sett filmen du nevner, jeg bare sier dette utfra mitt liv.
Maskrose Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Det er helt klart en film jeg aldri skal se!
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Æsj. Jeg er jo så ufattelig dum. Googlet filmen og fikk opp et klipp fra youtube, og det var selvsagt akkurat den scenen Hi bskrev. Dumme dumme dumme meg.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Bra film det, men du har helt rett, denne scenen er grusom. Husker jenta skriker og skriker, æsj. Og tenk, det er bare en film, virkeligheten var enda verre.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Når jeg tenker meg om, nazisvinet ville sikkert tvinge meg å velge meg selv eller ungen.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Utenkelig tanke det. Velge mellom mine barn?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 her er linken: ikke se den om dere ikke tåler slikt. helt grusomt
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 Nå triller tårene her. Herregud.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #14 Skrevet 16. november 2010 Jeg har bare et barn, så jeg slipper heldigvis tankespinn i hodet nå. Et fælt innlegg egentlig, fikk en dårlig følelse i magen bare ved å lese hovedinnlegget ditt HI. Dersom jeg måtte velge mellom mitt og mitt barns liv hadde jeg definitivt ofret mitt liv. Men dersom vi befant oss i en konsentrasjonsleir under de fæle forholdene som var under 2 verdenskrig, ville jeg valgt at vi gikk i døden sammen, dersom det var et alternativ. Å forlate et barn alene i en konsentrasjonsleir, vel vitende om at hennes/hans mor ble drept ville vært et grusomt alternativ. Filmen skal forøvrig aldri ses.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #15 Skrevet 16. november 2010 forbannade Hitler og alle nazistene!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #16 Skrevet 16. november 2010 men så fikk hun ikke det valget å gå i døden selv også.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #17 Skrevet 16. november 2010 Hun tar jo livet av seg selv senere. Jeg syntes det var en veldig trist og tragisk, men dog bra film. Tror hun fikk Oscar for rollen.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #18 Skrevet 16. november 2010 Noen ganger må døden være velkommen. Kan ikke se meg selv og velge et av mine 3.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #19 Skrevet 16. november 2010 Nei. å dø selv er bedre enn å velge mellom barna sine. herremiiiiiin
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #20 Skrevet 16. november 2010 Wikipedia skriver det er er en "american drama romance film". Hvor er dette en romantisk film?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #21 Skrevet 16. november 2010 Dritt, nå klikket jeg linken. Får jeg aldri sove i natt!!!! Griiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiner.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #22 Skrevet 16. november 2010 Pest og kolera. Tror jeg hadde tatt livet mitt også. Husker jeg leste om en jødisk dame, hun var i Auschwitz og gravid. Fødte barnet men fikk ikke lov å amme, nazilegen ville se hvor lenge et barn overlever uten føde. Klarer ikke forestille meg det. Tror mennesker, kvinner, menn og barn gjør ganske mye for å overleve, problemer med moralen får de senere men ikke i selve situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå