Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 de vanlige tingene som barnets trivsel i bhg, sosialt samspill osv. Men så står det på andre ting de vil ta opp: -Frokost -Grensesetting Hva i all verden betyr dette?? Barnet vårt kommer alltid i bhg i hal ti-ti tiden, så de må jo mene frokosten hjemme. Noe jeg ikke kan forstå da barnet vårt får brødskiver eller havregrøt og frukt til frokost hver dag. Og grensesetting, hva har bhg med det? Barnet har normal folkeskikk og er vel av de barna som er lettest å ha med å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 De har sikkert noen punkter som de tar opp med alle...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Det de tar opp med alle er listet opp på det første arket. Dette med grensesetting og frokost står skrevet med håndskrift på baksiden. Uff, mulig jeg er litt paranoid. Men det føles som om de leter etter ting å sette fingeren på fordi vi er unge foreldre. HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Bhg er jo med på å forme ungen din, og hvis de ser at barnet ikke hører på dem i barnehagen, vil det jo være naturlig å høre med dere om hvordan ungen er hjemme, og hvilke grenser barnet har.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Kanskje de vil foreslå at barnet spiser frokost i bhg. Noen barn har vanskelig komme inn i leken om de blir levert" sent", dette gjelder blant annet mitt barn. Leverte bestandig kvart på åtte, men så ble det endringer og jeg kunne levere halv ti. Barnet endret hele innstillingen sin til bhg siden det var verre komme så sent. Så nå leverer vi til frokost selv om vi ikke trenger;) Skjønner du syns det er ekkelt men trenger ikke være så ille:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Det er jo temmelig...utidig..i beste fall. Men ikke gå inn der med frykt for å bli kritisert, det trenger ikke å bety at dere har gjort noe feil. Kan hende at de vil at ungen skal komme tidligere og spise frokost i barnehagen (er visstnok lettere å komme inn i leken sammen når en går fra frokostbordet sammen enn om en unge kommer senere). Lykke til på foreldresamtale:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Det er vel bare å vente å se. Hvis du er trygg på det dere gjør så er det vel ikke noe å stresse for?
blond Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 At de har skrevet grensesetting og frokost som stikkord er ikke ensbetydet med at det er noe galt. Hvorfor de vil ta det opp finner du snart ut av. Slapp av og ta ting som de kommer, de er helt sikkert ikke ute etter å ta dere!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Ja, det med frokost i bhg i forhold til det å komme inn i lek kan stemme ganske bra. Barnet blir levert så sent at de andre barna ofte er i full gang med grupper osv når h*n kommer. Og jeg VET at h*n er litt lur, snill som et lam og hører på alt vi sier her hjemme, men kan fort teste ut litt grenser borte. Kun steder han føler seg trygg vel og merke. Jeg er evig pessimist så jeg tror som regel det verste alltid. Men jeg er 100% trygg på at barnet vårt ikke blir utsatt for noe kritikkverdig her hjemme ihvertfall ) Takk damer, nå gruer jeg meg ikke så fælt lenger. HI
blond Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Kritikkverdig? Huffda.. ikke tenke slik. Foreldresamtalene er først og fremst orienteringssamtale om hvordan barnet har det i barnehagen og en mulighet til å ta opp ting og bli bedre kjent med personalet. Kjekt å ha tid sammen, det gjør samarbeid enklere.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Kan hende barnet reagerer mer enn du ser ang å bli levert så sent så sikkert bare dette de vil legge frem. Så heldig du er som har et barn som hører på alt du sier. Det gjør ikke min på 4 år;) .
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 Kan også være så enkelt som at ped-lederne har kommet til enighet om å si noe om grensesetting i barnehagen? Altså opplyse deg om hva som egentlig skjer når barn generelt ikke hører etter i barnehagehverdagen;) Hilsen barnehageansatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå