Gå til innhold

vi bruker 17.000 i mnd. på MAT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo regnet ut nettopp en mnd.med matutgifter...og det ble 17.000!:o Vi er en familie på 5, men stort sett er vi bare 3 stykker, pga 2 av hans andre barn er bare i helgene hos oss...

Hva bruker dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan klarer dere det?

Her er det meg og 2 barn vi bruker sånn ca 3500 i mnd og da sparere jeg ikke så veldig at det gjør noe

Skrevet

8.000, vi er 2 voksne og 1 barn og vi spiser godt. 17.000 for mat virker veldig ekstravagant, lurer på hva dere spiser da?

Skrevet

Vi bruker ca 8-10.000 og vi er litt finslige i matveien med tanke på kvalitet o.l. Vi er 4. Dette var for husholdning, ikke bare mat. Så 17.000 var jo...mye.

Skrevet

hehe, seriøst?

hva i all verden spiser dere????

tipper at det ikke er fiskekaker i brunsaus *fliring*

Skrevet

Vi bruker 10 000 ca, og vi er fire. Da bruker vi mye grønnsaker og alltid friske ting, det trekker opp prisen

Skrevet

Herregud... Hva handler dere og hvor sier bare jeg??? Hvert måltid på restaurant???

Er dette kun mat eller inkl husholdningsartikler?

Dere burde kunne klare dere på 5000,- i snitt. Kanskje mindre gi og med at to av barna bare er der i helger.

Bruker ca 2500,- inkl bleier og husholdningsartikler. Et barn og en voksen.

Skrevet

Det er mye ja, men da er det vel husholdningsartikler du mener- ikke kun mat?

Vi har da brukt 14-15000 noen mnd, men da er det inkl. såper, tannkrem, røyk, øl, bleier og alt man kjøper på butikken.

Og vi har barn med spes. dietter som koster mer også som drar opp forbruket.

Skrevet

Nei, det er akkurat det. Spiser aldri potet, ris, skjelden pasta, lite brød. Lager det aller meste fra bunnen av, kjøtt hos slakter for å unngå alle tilsetningene, bare ren fisk fra båt osv.

Mye grønnsaker. En del økologisk

Skrevet

bulmi hehehe neida:) vi bruker altså 17.000 på alt på matbutikkene, altså dette er inkludert papir,såpe,bleier osv...:) men har brukt så mye som 20.000 også:P

går mye i kylling og "finere" mat....må virkelig skjerpe oss!

Skrevet

Hæ? Kylling er da ikke akkurat dyr mat.

17 000 for 5 personer er vanvittig mye.

Skrevet

2500????? Hva spiser dere da? Ris med ketchup til middag og 3-kroners kneipp?

Skrevet

Wow... Det er vanvittig mye! Jeg håper virkelig dere roer ned litt på det matbudsjettet... Det er kanskje litt voldsomt ?

Tross alt 4250 kr i uken på mat.. Samme som andre familier bruker på en hel mnd...

Skrevet

kyllingfilet:110 kr, ris og sauser....som regelt blir det 200 kr(tikka masala)

kjøper mye unødvendig....mye mat blir kasta....

Skrevet

Kanskje dere kan ha restemåltid også? Det bruker i alle fall vi:-)

Skrevet

Det er flere enn deg HI!

Vi har et barn og bruker nok 15 000 kr.

Forferdelig sløsete!

Eks, kaster mye mat, spiser aldri restemat - kastes, kaster brød etter 2 dager da gjerne et halvt brød, spiser ikke kneipp, dyreste dopapir, bruker sikkert 3 ganger så mye såpe/shampoo enn vi trenger pr dusj, mye engangspålegg ala syltetøy/leverpostei i matpakken til barnet, ferske rundstykker, dyrt spekepålegg, godis, øl, hentepizza 3-4 ganger i mnd osv.

Har to husholdninger da samboer jobber borte og betaler egen mat, men likevel!

Skrevet

Fy f det der er bare helt fullstendig idiotisk....

Blir du ikke litt flau..?

Jeg foreslår i det minste at dere begynner å legge den daglige handlerunden til rema istedetfor meny el safari. Så går det faktisk an å stikke innom slakteren eller ferskvaredisken for akkurat det man ikke finner på rema.

For det er ingen hemmelighet at de har akkurat de samme varene på alle dagligvarebutikkene men til ulik pris!!!!

Vedder skjorta mi på at du kan halvere matbudsjettet bare med å bytte butikk.

Så foreslår jeg at du sender de resterende 10 000 kronene til redd barna el noe......

Fy søren for ett sløseri! Har egentlig ikke ord....

Skrevet

Seriøst? Det er det vi har (ok litt i underkant med nesten) i faste utgifter per mnd jo (lån, bil, forsikringer, bhg, tv, internett, strøm og lisenser). Vi er tre, to voksne og en toåring, og vi bruker ca 3000kr per mnd på husoldningsartikler.

Jeg baker brød selv, bruker ikke shampo og lite såpe generelt(både til vask av hus og kropp). Lager mye mat fra bunn, spiser mest "god gammeldags bondekost". Kjøper kortreiste varer - gjerne rett fra levrandøren.

Jeg kunne kaaanskje kommet opp i 15 -17000 per mnd hvis jeg hadde invitert til middag 2-3 ganger per uke og hatt fler enn tre på besøk hver gang.

Skrevet

bruker dere ikke shampoo 00:25..........??? Hva brukere dere i håret da?

Skrevet

oiii... har ikke utbetalt 17000,- i lønn en gang jeg...det er jo 2000-3000 mer i mat, enn det jeg tjener på en mnd....

Skrevet

Hvilken butikk handler dere på egentlig?

Vi handler stort sett alt på Obs, men kjøper kylling og bleier og andre babyting på Kiwi, og vi handler for tilsammen 4500 på en "dyr" måned. Om dere handler på Meny eller Spar så er det jo ikke rart at det blir dyrt, spesielt hvis dere spiser "fin" mat som du sier.

Skrevet

Anonymknappen lurte seg unna...

Skrevet

Jeg (vi) er veldig opptatt av kvalitetsmat, og kjøper fin mat. Vi er to voksne og to barn på hhv 5 mnd og 2 år. Bruker ca 1500 i uka, omtrent 6000 i mnd.

Vi kjøper det vi har lyst på, og jeg lager alt fra bunnen med gode råvarer...

Vi planlegger meny og handler 1 gg Per uke, og noe småhandling (alltid noe som er glemt) i lpa uka.

Hva er den største posten på budsjettet? Kutter dere ned på kjøtt så tipper jeg dere kommer bedre ut ;-)

Skrevet

Vi brukte en periode opp mot 12-13 000 på mat i måneden. To voksne og to barn. Fant ut at det var litt i overkant mye, så vi har prøvd å skjerpe oss.

Nå kan vi ligge på 8-9 000 om vi er flinke! Fatter ikke hvordan folk klarer å holde seg på et matbudsjett på kun 3 500.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...