Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Begynt å skrive ei, men litt usikker på hva jeg skal ha med. Selv om jeg har født før:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Hvis du ikke vet hva du vil ha med, så vil jeg si det er helt unødvendig å skrive en. Jeg syns egentlig det er unødvendig uansett, for hvis det er noe som er viktig for deg under fødselen er det jo bare at mannen din vet om det i tillegg til deg selv, så klarer helt sikkert en av dere å formidle det underveis. Jeg var feks helt sikker på at jeg i det hele tatt ikke ønsket å prøve lystgass og det visste mannen min om også, så hvis jeg ikke klarte å virke overbevisende om det selv underveis, så kunne han fortelle at jeg mente at jeg ikke ønsket det. Jeg ser ikke helt noe behov for å skrive et brev til jordmor om det.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Jeg hadde ingen ønskeliste til fødsel nr1..Til evt neste skal jeg skrive at jeg ikke ønsker samme jordmor som sist, med mindre det ikke er noen andre ledige.. Kanskje ha med litt om hva du syns vra bra forrige gang, og hvordan du vil at ting skal være nå.. Bedøvelse, osv..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Jeg ba om å få prøve akupunktur og badekar før annen smertestillende. Sa og at jeg ville, hvis mulig, at jordmor skulle hjelpe meg å styre trykkinga slik at jeg revnet minst mulig. Sa at jeg gjerne ville hun skulle bruke varme kluter f.eks for å hjelpe å tøye vevet. Ba og om å få være i bevegelse og bruke tyngdekrafta mest mulig, ville IKKE kommanderes til å ligge på rygg. Var heldig og hadde en lett og fin fødsel (1.gangs), sto helt til rett før pressriene, brukte 14 min på trykkinga og fikk kun 2 pyntesting.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Dersom du ønsker sterilisering dersom det blir ks, så si i fra det. Jeg hadde sagt fra i forkant, det ble hasteks, men de hørte ikke på meg for jeg hadde det ikke i ønskebrevet mitt og de hadde ikke notert ønske i journalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå